Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Sommar
Övriga sommaraktiveter
Bil lackering?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="delta" data-source="post: 864833" data-attributes="member: 80557"><p>Om din prisuppskattning stämmer sa är det i alla fall marginellt billigare med foliering, i alla fall här kostar det cirka 1300-1600euro inklusive garanti och borttagning. Plus att det torde ga snabbare än en lackering.</p><p></p><p>Oftare är kanske inte sa sant, har för mig att jag blivit sagd eller läst att de endast rekommenderar/ger garanti pa underliggande lack med en eller om det var tva folieringar.</p><p></p><p>Lack lär ju sta sig bättre naturligtvis, här i mitteneuropa där solen är betydligt starkare än i sverige har jag sett ett par folierade biler med tak som nagon sorts frasvaffla... filmen har helt gett upp...</p><p></p><p>Nu är det inte frage-killens fall antagligen men stora fördelen med folie är att man kan byta färg, eller ta en färg som inte finns i standardprislistan, pa leasing-wheels. Ytterliggare option är för att skydda leasingbillacken vilket eventuellt gör leasingreturen billigare.</p><p></p><p>Som det märks älskar jag folie trots att jag inte haft det än - men snart blir det "lime green" ;=D</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="delta, post: 864833, member: 80557"] Om din prisuppskattning stämmer sa är det i alla fall marginellt billigare med foliering, i alla fall här kostar det cirka 1300-1600euro inklusive garanti och borttagning. Plus att det torde ga snabbare än en lackering. Oftare är kanske inte sa sant, har för mig att jag blivit sagd eller läst att de endast rekommenderar/ger garanti pa underliggande lack med en eller om det var tva folieringar. Lack lär ju sta sig bättre naturligtvis, här i mitteneuropa där solen är betydligt starkare än i sverige har jag sett ett par folierade biler med tak som nagon sorts frasvaffla... filmen har helt gett upp... Nu är det inte frage-killens fall antagligen men stora fördelen med folie är att man kan byta färg, eller ta en färg som inte finns i standardprislistan, pa leasing-wheels. Ytterliggare option är för att skydda leasingbillacken vilket eventuellt gör leasingreturen billigare. Som det märks älskar jag folie trots att jag inte haft det än - men snart blir det "lime green" ;=D [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Sommar
Övriga sommaraktiveter
Bil lackering?
Tillbaka
Topp