Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Bil till Åre
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="rodney_piston" data-source="post: 1273182" data-attributes="member: 163608"><p>Alla har vi såklart våra egna preferenser, det är helt ok. Tycker man att det är kul att köra bil 11 timmar (enligt maps, i verkligheten får man nog räkna med minst 14) så kör gärna bil. Räknar man ihop att det dessutom skulle vara mer ekonomiskt och att det är en viktig faktor med den mellanskillnaden så varsågoda att köra. Ingen som hindrar.</p><p></p><p>Romantiskt att åka tåg? Nja kanske inte romantiskt. Men ganska skönt att kunna titta på film eller spela kort istället för att hålla båda händerna på ratten och bli bländad av mötande trafik på smala hala vägar. Visst är man mer beroende av tidtabeller och har inte samma frihet som med bil. Vi är alla olika. Själv har jag haft både struliga bilresor och tågresor till Åre där det inte riktigt gått som planerat.</p><p></p><p>Och vill ni inte beställa matkassar. Toppen!! Större möjlighet för de som vill. Men smidigt för de som vill, oavsett färdmedel. I Åre är det ju inga problem att handla med ryggsäck och bräda/skidor när man väl är på plats. Men vill man offra tid till att handla för att spara några spänn. Varsågoda!</p><p></p><p>Sen har vi såklart flyg till Östersund. Men från Uddevalla ver jag inte hur det funkar. Tåget stannar ju iallafall väldigt centralt i Åre..</p><p></p><p>Räknar man korvören i sina vågskålar. Glöm inte parkeringsavgifter. Finns billiga centrala boenden typ freestyle på gångavstånd från både affär och tågstation.</p><p></p><p>Jaja ta vilket färdmedel ni vill. Utan att vara lobbyist för det ena eller andra så vet jag vad jag själv hade valt utifrån mina preferenser. Och om någon ber om tips på smidig resväg så.........fråga runt och gör en egen bedömning utifrån era egna förutsättningar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="rodney_piston, post: 1273182, member: 163608"] Alla har vi såklart våra egna preferenser, det är helt ok. Tycker man att det är kul att köra bil 11 timmar (enligt maps, i verkligheten får man nog räkna med minst 14) så kör gärna bil. Räknar man ihop att det dessutom skulle vara mer ekonomiskt och att det är en viktig faktor med den mellanskillnaden så varsågoda att köra. Ingen som hindrar. Romantiskt att åka tåg? Nja kanske inte romantiskt. Men ganska skönt att kunna titta på film eller spela kort istället för att hålla båda händerna på ratten och bli bländad av mötande trafik på smala hala vägar. Visst är man mer beroende av tidtabeller och har inte samma frihet som med bil. Vi är alla olika. Själv har jag haft både struliga bilresor och tågresor till Åre där det inte riktigt gått som planerat. Och vill ni inte beställa matkassar. Toppen!! Större möjlighet för de som vill. Men smidigt för de som vill, oavsett färdmedel. I Åre är det ju inga problem att handla med ryggsäck och bräda/skidor när man väl är på plats. Men vill man offra tid till att handla för att spara några spänn. Varsågoda! Sen har vi såklart flyg till Östersund. Men från Uddevalla ver jag inte hur det funkar. Tåget stannar ju iallafall väldigt centralt i Åre.. Räknar man korvören i sina vågskålar. Glöm inte parkeringsavgifter. Finns billiga centrala boenden typ freestyle på gångavstånd från både affär och tågstation. Jaja ta vilket färdmedel ni vill. Utan att vara lobbyist för det ena eller andra så vet jag vad jag själv hade valt utifrån mina preferenser. Och om någon ber om tips på smidig resväg så.........fråga runt och gör en egen bedömning utifrån era egna förutsättningar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Bil till Åre
Tillbaka
Topp