Bila och turna runt i Brittish Columbia

AxelB

Ny medlem
Tjenare

Jag och Brosan tänkte kolla om nån är sugen på att haka på vinterns resa till BC, Planen är att köpa en bil och åka runt till olika ställen beroende på vad som lockar och vart pudret finns.

Vi tänker köra mestadels turande runt om i områden som duffey lake, Rogers pass etc. vi kommer även köra en del campade både i hyttor och i tält. Men vi kommer även köra lite dagar här och var i skidorter när det oss faller in.

Vi turar generellt för bra åk, inte nödvändigtvis för att ta oss till den ena eller andra toppen även om det är kul det med. Åker gärna roliga skogsåk där det händer mycket. Sen är vi inte heller främmande för att lägga nån dag här där för att köra en kick, ett par dropp eller nån pillowline. Vi kör båda på splitboards men bryr oss inte vad folk åker på, lite variation är bara kul.

Vi har sen tidigare 3 säsonger i Kanada först två i Whistler och sen senast i Revelstoke, vi har kört splitboards i 2 säsonger och snöskor första säsongen. Lavin kunskap är självklart ett krav, själva har vi tre för mig och fyra för brorsan säsonger i pudret samt kanadensiska AST1 och AST2, inga experter på något sätt men det är i alla fall viktigt att man har respekt för natur och förhållande, samt att man är hyfsat jämna i beslutsfattandet.

Vi har bokat fly 11 januari till 7 april, men hemflyget är ombokningsbart och om nån är sugen på att mötas upp 1 vecka, en månad eller hela tiden spelar ingen roll vi är öppna för förslag.

Om det låter intressant så hör av dig till
Carlaxelbergstrom@gmail.com eller lägg till Mig på facebook.

"My name is Chuck Norris, and i approve this message."

Åker till Vancover 31 januari till 25 februari. Jag är ensam som åker dit och söker andra erfarna skidåkare för äventyr. Var i Kanada förra året och gick mycket vid Rogers Pass och ner för Puff Dady. Bästa åken. Jag försöker hitta dig/er på FB eller mail. Annars hör av er på dennis.nebo@gmail.com

Tillbaka
Topp