Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Bila till Österrike
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Iller" data-source="post: 807448" data-attributes="member: 29149"><p>Om vi nu pratar om säkerheten så skulle jag rekommendera att bara åka dagtid. Det handlar om en enda natt på hotell och det kostar inte värst mkt i Tyskland. Lite handlar det dock såklart om varifrån i Sverige man kör. Statistiken är tydlig i Sverige att risken att krocka är mkt större i gryning/skymning och mörker. Dessutom kan man misstänka att antalet rattfulla sannolikt är större om nätterna. Dessutom blir man ju inte direkt bättre bilförare ju längre man kört och den vila man får i baksätet är begränsad. Ska man tänka seriöst på riskerna med däck, osv så tycker jag att man även bör ta med detta i beräkningen.</p><p></p><p>Jag har bilat till Schweiz 3 ggr de senaste åren och har aldrig fastnat i några besvärliga köer, däremot har jag åkt förbi många tiotals totalkraschade bilar längs autobahn på morgonkvisten - nattens skörd så att säga.</p><p></p><p>Ärligt talat så tror jag det är få som väljer att köra endast dag pga mitt inlägg - men nu vet ni i alla fall att det är lite farligt...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Iller, post: 807448, member: 29149"] Om vi nu pratar om säkerheten så skulle jag rekommendera att bara åka dagtid. Det handlar om en enda natt på hotell och det kostar inte värst mkt i Tyskland. Lite handlar det dock såklart om varifrån i Sverige man kör. Statistiken är tydlig i Sverige att risken att krocka är mkt större i gryning/skymning och mörker. Dessutom kan man misstänka att antalet rattfulla sannolikt är större om nätterna. Dessutom blir man ju inte direkt bättre bilförare ju längre man kört och den vila man får i baksätet är begränsad. Ska man tänka seriöst på riskerna med däck, osv så tycker jag att man även bör ta med detta i beräkningen. Jag har bilat till Schweiz 3 ggr de senaste åren och har aldrig fastnat i några besvärliga köer, däremot har jag åkt förbi många tiotals totalkraschade bilar längs autobahn på morgonkvisten - nattens skörd så att säga. Ärligt talat så tror jag det är få som väljer att köra endast dag pga mitt inlägg - men nu vet ni i alla fall att det är lite farligt... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Bila till Österrike
Tillbaka
Topp