Bila till St Anton

Bila till St Anton
Hej! Finns såklart mängder med trådar om resvägar etc till st anton.

Jag och två vänner har planer på att bila ner i mitten på mars och har ett par frågor som jag inte tycker mig hitta svar på i andra trådar.

1. Vad kostar det att bila ink soppa, avgifter och annat längst vägen? På ett ungefär. (Vi jämför nämligen vad som blir billigast för resan dit och hem)
2. Vad bör vi tänka på? Tänker tips och trix på vägen som stopp, utrustning längst vägen och när bör man börja köra från Småland?

Alla svar tas tacksamt emot!

Bila till St Anton
Hej! Finns såklart mängder med trådar om resvägar etc till st anton.

Jag och två vänner har planer på att bila ner i mitten på mars och har ett par frågor som jag inte tycker mig hitta svar på i andra trådar.

1. Vad kostar det att bila ink soppa, avgifter och annat längst vägen? På ett ungefär. (Vi jämför nämligen vad som blir billigast för resan dit och hem)
2. Vad bör vi tänka på? Tänker tips och trix på vägen som stopp, utrustning längst vägen och när bör man börja köra från Småland?

Alla svar tas tacksamt emot!
Om du lägger in din rutt på ViaMichelin så får du svar på eventuella vägavgifter längs just den rutten. Att köra bil i Tyskland och Österrike kostar ungefär samma bränslepriser som i Sverige numera. Jag antar att du känner till att du inte får köra med dubbdäck i Tyskland.
I Österrike måste du ha ”Vignette” om du tänker köra på Autobahn, finns att köpa på rastställen i södra Tyskland. Kostar ca 10 Euro för en 10-dagars period.

Senast ändrad:
Bila till St Anton
Om du lägger in din rutt på ViaMichelin så får du svar på eventuella vägavgifter längs just den rutten. Att köra bil i Tyskland och Österrike kostar ungefär samma bränslepriser som i Sverige numera. Jag antar att du känner till att du inte får köra med dubbdäck i Tyskland.
I Österrike måste du ha ”Vignette” om du tänker köra på Autobahn, finns att köpa på rastställen i södra Tyskland. Kostar ca 10 Euro för en 10-dagars period.
...och digitalt numer.

Bila till St Anton
Gjorde min första säsong jan-mars i St A jan-mars.
Jag valde att ta nattfärjan(Trelleborg - Tyskland) med sovpod. Färjan avgår kl 21-22. Framme kl 6-7 på morgonen. Då åkte man ner till St A och var framme på kvällen.

Se till att ha med snökedjor. Föregående säsong använde jag dem en enda gång. Men man vill inte vara utan.

Perfekt att kunna ta sig över till Stuben/Zürs/Lech med bil beroende på snö- och väderförhållanden.
Har du liftkort parkerar man gratis i Lech > P Schlosskopf tex.

Zürs i januari

IMG_4441.jpeg

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp