Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
OT-forumet
Bilens bagage räcker inte till, dragkrokshängd box?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="rodney_piston" data-source="post: 1276894" data-attributes="member: 163608"><p>Exakt du har helt rätt med att bilen har betydelse. Den där Mitsubishin jag hade förut var känslig för det mesta och släpade runt på ett 13 kW batteri. När man hade maxat cykelstället så kändes t ex en broskarv på en motorväg som att man körde bilen utför Hollmenkollen. Hjulupphängningen var av absolut sämsta variant. Innan dess hade jag en Grand Cherokee med luftfjädring och hade aldrig några problem med samma last.</p><p></p><p>Nu har jag. Från att ha varit Thulefantast och ambassadör börjat bojkotta Thule. Men</p><p>på den tiden då jag bara köpte biltillbehör det stod thule på så valde jag åndå bort deras cykelställ. De är gjorda för smalare cyklar. Svårt att få plats med lite roligare däck och dämpare fram och rejäla växelkasetter bak.</p><p></p><p>Det kan vara ett tips om någon går i cykelställsköpartankar. Innan ni lägger ner 7-8 lax på ett Thuleställ. Kolla hur breda era cyklar är bak och fram. T ex en vanlig deore växel kan ställa till det på en Thulehållare. Och har man redan maxat taket så??? Ja då kanske släp är bättre. Eller crossbuss.</p><p></p><p>Det stället jag har tror jag heter Buzzrack. Det går att ha 4 Endurocyklar på men det är betydligt mer meck för att få plats med 4 än med 3. Cyklarna i mitten får man liksom ställa omlott och linda dämpande material där de skaver mot varandra.</p><p></p><p>Oftast har de(skistar) inga utmärkta parkeringlatser för släpekipage. Då ställer jag mig på 2 rutor eller i någon väggren. Nästan sugen på att jag ska få en p bot så jag ska få en chans att gnälla. Men än sålänge har de varit snälla.</p><p></p><p></p><p></p><p>Fogelsta är bäst. Inline ska det va!!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="rodney_piston, post: 1276894, member: 163608"] Exakt du har helt rätt med att bilen har betydelse. Den där Mitsubishin jag hade förut var känslig för det mesta och släpade runt på ett 13 kW batteri. När man hade maxat cykelstället så kändes t ex en broskarv på en motorväg som att man körde bilen utför Hollmenkollen. Hjulupphängningen var av absolut sämsta variant. Innan dess hade jag en Grand Cherokee med luftfjädring och hade aldrig några problem med samma last. Nu har jag. Från att ha varit Thulefantast och ambassadör börjat bojkotta Thule. Men på den tiden då jag bara köpte biltillbehör det stod thule på så valde jag åndå bort deras cykelställ. De är gjorda för smalare cyklar. Svårt att få plats med lite roligare däck och dämpare fram och rejäla växelkasetter bak. Det kan vara ett tips om någon går i cykelställsköpartankar. Innan ni lägger ner 7-8 lax på ett Thuleställ. Kolla hur breda era cyklar är bak och fram. T ex en vanlig deore växel kan ställa till det på en Thulehållare. Och har man redan maxat taket så??? Ja då kanske släp är bättre. Eller crossbuss. Det stället jag har tror jag heter Buzzrack. Det går att ha 4 Endurocyklar på men det är betydligt mer meck för att få plats med 4 än med 3. Cyklarna i mitten får man liksom ställa omlott och linda dämpande material där de skaver mot varandra. Oftast har de(skistar) inga utmärkta parkeringlatser för släpekipage. Då ställer jag mig på 2 rutor eller i någon väggren. Nästan sugen på att jag ska få en p bot så jag ska få en chans att gnälla. Men än sålänge har de varit snälla. Fogelsta är bäst. Inline ska det va!! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
OT-forumet
Bilens bagage räcker inte till, dragkrokshängd box?
Tillbaka
Topp