Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
OT-forumet
Bilens bagage räcker inte till, dragkrokshängd box?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="zanoii" data-source="post: 1297413" data-attributes="member: 171409"><p>Räknade just på det här. Har bytt bil till Model Y. Totalvikt 2634, tjänstevikt 2072. Maxlast således 562 kg.</p><p></p><p>Två vuxna, tre tonåringar: 305 kg</p><p>Skidor+pjäxor: ca 40 kg</p><p>Kläder: 15 kg/pers, 75 kg.</p><p>Mat: 15 kg</p><p>Takräcke, takbox, laddkabel mm: 35 kg</p><p></p><p>Totalt 470 kg, vilket ger 92 kilos marginal till maxlast. Även om jag har gissat helt fel och vi tar med oss dubbelt så mycket kläder och mat så klarar vi alltså maxvikten.</p><p></p><p>Med den S-Max jag hade tidigare minns jag att förbrukningen blev samma med takbox som med (liten) kåpvagn, så vi struntade i takboxen och körde med släpvagnen istället. Blev ju fantastiskt mycket mer utrymme och man slapp även tetrispacka.</p><p></p><p>Instämmer, släpvagn är ett jättebra alternativ, och det ger ju även mervärde under andra delar av året, åtminstone om man har hus. Annars går det ju att hyra släpvagnar med.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="zanoii, post: 1297413, member: 171409"] Räknade just på det här. Har bytt bil till Model Y. Totalvikt 2634, tjänstevikt 2072. Maxlast således 562 kg. Två vuxna, tre tonåringar: 305 kg Skidor+pjäxor: ca 40 kg Kläder: 15 kg/pers, 75 kg. Mat: 15 kg Takräcke, takbox, laddkabel mm: 35 kg Totalt 470 kg, vilket ger 92 kilos marginal till maxlast. Även om jag har gissat helt fel och vi tar med oss dubbelt så mycket kläder och mat så klarar vi alltså maxvikten. Med den S-Max jag hade tidigare minns jag att förbrukningen blev samma med takbox som med (liten) kåpvagn, så vi struntade i takboxen och körde med släpvagnen istället. Blev ju fantastiskt mycket mer utrymme och man slapp även tetrispacka. Instämmer, släpvagn är ett jättebra alternativ, och det ger ju även mervärde under andra delar av året, åtminstone om man har hus. Annars går det ju att hyra släpvagnar med. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
OT-forumet
Bilens bagage räcker inte till, dragkrokshängd box?
Tillbaka
Topp