Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
OT-forumet
Bilens bagage räcker inte till, dragkrokshängd box?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1297420" data-attributes="member: 144594"><p>Du menar väl "förbrukar mindre bensin än samma bil med takbox istället"?</p><p></p><p>Jag är litet förvånad att de får så mycket högre förbrukning med takbox. Min erfarenhet av takbox (90 cm Packline modell äldre) är betydligt bättre - knappt mätbart högre förbrukning (XC60 diesel med snikmotor D3) jämfört med helt utan box. </p><p>Men det kan ju bero på att min bil redan har litet väl högt luftmotstånd och bakbox låter som en bra idé. Men fler än fyra par skidor där bak kanske blir för tungt? Man vill ju gärna ha framhjulen tryggt i vägbanan...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1297420, member: 144594"] Du menar väl "förbrukar mindre bensin än samma bil med takbox istället"? Jag är litet förvånad att de får så mycket högre förbrukning med takbox. Min erfarenhet av takbox (90 cm Packline modell äldre) är betydligt bättre - knappt mätbart högre förbrukning (XC60 diesel med snikmotor D3) jämfört med helt utan box. Men det kan ju bero på att min bil redan har litet väl högt luftmotstånd och bakbox låter som en bra idé. Men fler än fyra par skidor där bak kanske blir för tungt? Man vill ju gärna ha framhjulen tryggt i vägbanan... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
OT-forumet
Bilens bagage räcker inte till, dragkrokshängd box?
Tillbaka
Topp