Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Billig familjeresa till Europeisk skidanläggning?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Onlytelemark" data-source="post: 907520" data-attributes="member: 63059"><p>En alpresa från sverige med familjen brukar tära mer på kontot än vad en resa till fjällen gör,, liftkorten är i de flesta fall dyrare, hur gamla är barnen? i sverige och norge betalar man ju inget om de är under skolålder, samt att ungdoms/studerande rabatten är generösare, att åka med kompisar i en bil är billigt om man delar reskostnaden, en familj betalar ju från samma budget, att flyga lågpris (Ryanair tex) jo det kan bli billigt, men sist jag flög från frankrike till Norge fick jag betala 80 Euro bara för att få med mina egna skidor, när mina barn var små och jag bodde kvar i Sverige så åkte vi mycket skidor både i alperna och i fjällen ( sverige och Norge ) klart dyrast var alperna, och vi försökte ALLTID komma så billigt undan som möjligt på våra skidresor för att ha råd att åka så mycket som möjligt. Billigast var för oss var Hemsedal i egen bil, fullpackad med mat hemifrån under lågsäsong, dvs jan eller efter påsklov. vi hade även mkt prisvärda resor till Björkliden med tåg, att åka nattåg med barn är jättemysigt, och Björkliden bjuder på bra skidåkning, man kan ju även bo i Rikgränsen,</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Onlytelemark, post: 907520, member: 63059"] En alpresa från sverige med familjen brukar tära mer på kontot än vad en resa till fjällen gör,, liftkorten är i de flesta fall dyrare, hur gamla är barnen? i sverige och norge betalar man ju inget om de är under skolålder, samt att ungdoms/studerande rabatten är generösare, att åka med kompisar i en bil är billigt om man delar reskostnaden, en familj betalar ju från samma budget, att flyga lågpris (Ryanair tex) jo det kan bli billigt, men sist jag flög från frankrike till Norge fick jag betala 80 Euro bara för att få med mina egna skidor, när mina barn var små och jag bodde kvar i Sverige så åkte vi mycket skidor både i alperna och i fjällen ( sverige och Norge ) klart dyrast var alperna, och vi försökte ALLTID komma så billigt undan som möjligt på våra skidresor för att ha råd att åka så mycket som möjligt. Billigast var för oss var Hemsedal i egen bil, fullpackad med mat hemifrån under lågsäsong, dvs jan eller efter påsklov. vi hade även mkt prisvärda resor till Björkliden med tåg, att åka nattåg med barn är jättemysigt, och Björkliden bjuder på bra skidåkning, man kan ju även bo i Rikgränsen, [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Billig familjeresa till Europeisk skidanläggning?
Tillbaka
Topp