Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Billig familjeresa till Europeisk skidanläggning?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="skidmannen" data-source="post: 907714" data-attributes="member: 35740"><p><strong>MarkusO:</strong> Jo, det är det där med körningen. Visserligen har jag svärmor i Helsingborg, men men, det är ändå långt. Nästan som till Ålesund. Ska man åka från Mälardalen får man lägga på 100 mil till. Så totalkostnaden hamnar kanske runt 12.000-13.000. Inte så farligt, men jobbig bilresa. Och klart dyrare än Sverige.</p><p><strong>Alpinbutik:</strong> Intressant. Men just nu verkar det som att en familj till ska med, får se vad som händer.</p><p><strong>Onlytelemark:</strong> Jo, Riksgränsen och Björklien går ju att få till billigt och relativt smärtfritt. Där går det t.o.m att hitta bra åkning ibland. Har lobbat för det, men andra familjen tycker att det är för långt... Själv gillar jag nattåg. En klar nackdel är att säsongen börjar så sent. Hemsedal, hmm, det har blivit Skistar nu, så priserna borde vara därefter. Ska kolla upp det, har inte varit där på 15 år.</p><p>Har våldgästat släkten i Åretrakten 3 år i rad, så det gör vi nog i år igen. Fast kanske inte flera veckor, och man kan ju inte bara ha EN skidsemester!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="skidmannen, post: 907714, member: 35740"] [b]MarkusO:[/b] Jo, det är det där med körningen. Visserligen har jag svärmor i Helsingborg, men men, det är ändå långt. Nästan som till Ålesund. Ska man åka från Mälardalen får man lägga på 100 mil till. Så totalkostnaden hamnar kanske runt 12.000-13.000. Inte så farligt, men jobbig bilresa. Och klart dyrare än Sverige. [b]Alpinbutik:[/b] Intressant. Men just nu verkar det som att en familj till ska med, får se vad som händer. [b]Onlytelemark:[/b] Jo, Riksgränsen och Björklien går ju att få till billigt och relativt smärtfritt. Där går det t.o.m att hitta bra åkning ibland. Har lobbat för det, men andra familjen tycker att det är för långt... Själv gillar jag nattåg. En klar nackdel är att säsongen börjar så sent. Hemsedal, hmm, det har blivit Skistar nu, så priserna borde vara därefter. Ska kolla upp det, har inte varit där på 15 år. Har våldgästat släkten i Åretrakten 3 år i rad, så det gör vi nog i år igen. Fast kanske inte flera veckor, och man kan ju inte bara ha EN skidsemester! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Billig familjeresa till Europeisk skidanläggning?
Tillbaka
Topp