Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Billig familjeresa till Europeisk skidanläggning?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nidhugg" data-source="post: 908085" data-attributes="member: 19345"><p>Om man återgår till huvudfrågan kostade vår resa till Ste Foy med mig, min fru och två barn 7 och 10 på sportlovsveckan förra året följande:</p><p></p><p>- Flyg 6400 tur och retur med flygfrakt (Norwegian till Geneve)</p><p>- Hyrbil och bensin 3800</p><p>- Liftkort 8 dagar i Ste Foy (barn under 8 får betala enl min erfarenhet i alperna - skillnad mot Sverige) - 4 500</p><p>- Liftkort extrakostnad för en dag i Val d'Isere och en dag i Les Arcs - 1600</p><p></p><p>Vi bodde hos vänner så det blev ingen extra kostnad, men boende sportlovsveckorna är DYRT. Kan man åka annat än högsäsong faller priserna ordentligt. I Ste Foy kan man bo bra (ski in ski out) en familj för ca 5000 ej sportlovsvecka och 10000 sportlovsvecka.</p><p></p><p>Det som gjorde att vår resa i slutänden blev ganska dyr var att vi åt i backen varje dag, vilket drog iväg ordentligt. En enkel lunch (korv och pommes, Läsk) i Val d'Isere för hela familjen kostade över 450. I Ste Foy kostade det ungefär lika mycket men maten var otroligt mycket bättre. Men på lunchen kan man spara mycket pengar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nidhugg, post: 908085, member: 19345"] Om man återgår till huvudfrågan kostade vår resa till Ste Foy med mig, min fru och två barn 7 och 10 på sportlovsveckan förra året följande: - Flyg 6400 tur och retur med flygfrakt (Norwegian till Geneve) - Hyrbil och bensin 3800 - Liftkort 8 dagar i Ste Foy (barn under 8 får betala enl min erfarenhet i alperna - skillnad mot Sverige) - 4 500 - Liftkort extrakostnad för en dag i Val d'Isere och en dag i Les Arcs - 1600 Vi bodde hos vänner så det blev ingen extra kostnad, men boende sportlovsveckorna är DYRT. Kan man åka annat än högsäsong faller priserna ordentligt. I Ste Foy kan man bo bra (ski in ski out) en familj för ca 5000 ej sportlovsvecka och 10000 sportlovsvecka. Det som gjorde att vår resa i slutänden blev ganska dyr var att vi åt i backen varje dag, vilket drog iväg ordentligt. En enkel lunch (korv och pommes, Läsk) i Val d'Isere för hela familjen kostade över 450. I Ste Foy kostade det ungefär lika mycket men maten var otroligt mycket bättre. Men på lunchen kan man spara mycket pengar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Billig familjeresa till Europeisk skidanläggning?
Tillbaka
Topp