Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Billíg Skidresa ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="pjexet" data-source="post: 132611" data-attributes="member: 33994"><p>Är det Resdax eller? Jag har åkt på flera skidresor med dem. Senast avslutningshelgen i Hemsedal i maj. De har bra priser om man åker mitt i veckan och under lågsäsong. Boende vid backen är bra. Du vill inte bo inne i byn. </p><p></p><p>När det gäller tidpunkten så kan det vara svårt att veta. Jag har varit i Hemsedal vecka 1 de senaste fyra åren (skall dit nu i januari igen). Det har varit allt från 20 minus, blåst och halva systemet öppet till ett par minusgrader, hur nycket snö som helst och hela systemet öppet. Är det bara kallt så kan de preparera flera bra backar med snökanoner - om du nu åker i pist... Du kan dock glömma att åka i sol i januari för Hemsedal ligger i skuggan fram till senare på våren.</p><p></p><p>Vänta och kolla snötillgången innan du bokar. Om du åker mittvecka så finns de säkert platser kvar ganska länge till. Dessutom anpassar de antal bussar som åker till Hemsedal efter efterfrågan (är jag nästan säker på). Men om du undrar om priset är bra så är det definitivt det. Bara liftkortet kostar en tusenlapp (norsk tusenlapp).</p><p></p><p>Tag med mat och dryck från Sverige. Det är inte billigt i Hemsedal och mataffär finns bara inne i byn (två kilometer). Maten i backen är snudd på oätlig - men det är också det enda dåliga med Hemsedal så ÅK!!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="pjexet, post: 132611, member: 33994"] Är det Resdax eller? Jag har åkt på flera skidresor med dem. Senast avslutningshelgen i Hemsedal i maj. De har bra priser om man åker mitt i veckan och under lågsäsong. Boende vid backen är bra. Du vill inte bo inne i byn. När det gäller tidpunkten så kan det vara svårt att veta. Jag har varit i Hemsedal vecka 1 de senaste fyra åren (skall dit nu i januari igen). Det har varit allt från 20 minus, blåst och halva systemet öppet till ett par minusgrader, hur nycket snö som helst och hela systemet öppet. Är det bara kallt så kan de preparera flera bra backar med snökanoner - om du nu åker i pist... Du kan dock glömma att åka i sol i januari för Hemsedal ligger i skuggan fram till senare på våren. Vänta och kolla snötillgången innan du bokar. Om du åker mittvecka så finns de säkert platser kvar ganska länge till. Dessutom anpassar de antal bussar som åker till Hemsedal efter efterfrågan (är jag nästan säker på). Men om du undrar om priset är bra så är det definitivt det. Bara liftkortet kostar en tusenlapp (norsk tusenlapp). Tag med mat och dryck från Sverige. Det är inte billigt i Hemsedal och mataffär finns bara inne i byn (två kilometer). Maten i backen är snudd på oätlig - men det är också det enda dåliga med Hemsedal så ÅK!! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Billíg Skidresa ?
Tillbaka
Topp