Billig, stabil och enkel turbindning till bred skida

supermarium

Aktiv medlem
Jag ska köpa lite bredare skidor (110-115 mm, ca 2 kg/skida) som jag tänkt sätta turbindning på.
De kommer bara att användas de dagar när det 1) är puder, 2) det finns risk för många transitions, och 3) när jag vet att jag inte ska åka pist/hårt underlag, alltså nästan aldrig. Jag letar därför efter en turbindning som är relativt billig, känns stabil och säker utför och är lätt att använda, i den ordningen.

Jag har kikat på Rotation 12 som känns bra pga TÜV, och Summit 12 som hyllas i diverse amerikanska tester. Båda går att hitta med bra rabatt just nu. Tankar om dessa? Klarar de av breda skidor? Andra rekommendationer?

Har även kikat på både Tecton 13 och Vipec Evo, samt diverse ATK-bidningar, men priset känns inte försvarbart med tanke på hur sällan jag kommer att använda grejerna. Ska tillägga att jag har ett par Rustler 10 med shift när kriterierna ovan inte uppfylls.

Jag har haft dynafit rotation 12 på tre olika par skidor över 110 mm och det har funkat bra. Visst jag har haft någon tjuvutlösning när jag åkt hård pist och kantat upp skidan mycket men annars än det har bindnigen gjort det den ska.

Bindningen har funnits länge och är inte den lättast, flashigast eller nyast men den funkar.

Tillbaka
Topp