Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Billig, stabil och enkel turbindning till bred skida
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="supermarium" data-source="post: 1328897" data-attributes="member: 176752"><p>Jag ska köpa lite bredare skidor (110-115 mm, ca 2 kg/skida) som jag tänkt sätta turbindning på.</p><p>De kommer bara att användas de dagar när det 1) är puder, 2) det finns risk för många transitions, och 3) när jag vet att jag inte ska åka pist/hårt underlag, alltså nästan aldrig. Jag letar därför efter en turbindning som är relativt billig, känns stabil och säker utför och är lätt att använda, i den ordningen. </p><p></p><p>Jag har kikat på Rotation 12 som känns bra pga TÜV, och Summit 12 som hyllas i diverse amerikanska tester. Båda går att hitta med bra rabatt just nu. Tankar om dessa? Klarar de av breda skidor? Andra rekommendationer?</p><p></p><p>Har även kikat på både Tecton 13 och Vipec Evo, samt diverse ATK-bidningar, men priset känns inte försvarbart med tanke på hur sällan jag kommer att använda grejerna. Ska tillägga att jag har ett par Rustler 10 med shift när kriterierna ovan inte uppfylls.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="supermarium, post: 1328897, member: 176752"] Jag ska köpa lite bredare skidor (110-115 mm, ca 2 kg/skida) som jag tänkt sätta turbindning på. De kommer bara att användas de dagar när det 1) är puder, 2) det finns risk för många transitions, och 3) när jag vet att jag inte ska åka pist/hårt underlag, alltså nästan aldrig. Jag letar därför efter en turbindning som är relativt billig, känns stabil och säker utför och är lätt att använda, i den ordningen. Jag har kikat på Rotation 12 som känns bra pga TÜV, och Summit 12 som hyllas i diverse amerikanska tester. Båda går att hitta med bra rabatt just nu. Tankar om dessa? Klarar de av breda skidor? Andra rekommendationer? Har även kikat på både Tecton 13 och Vipec Evo, samt diverse ATK-bidningar, men priset känns inte försvarbart med tanke på hur sällan jag kommer att använda grejerna. Ska tillägga att jag har ett par Rustler 10 med shift när kriterierna ovan inte uppfylls. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Billig, stabil och enkel turbindning till bred skida
Tillbaka
Topp