Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Billiga Sæsongskort Chamonix.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Micke_Finland" data-source="post: 204726"><p>Nu har jag också læst lite. Detta ær mina torra kommentarer.</p><p></p><p>Før dom flesta svenskar jag møtte førra sæsongen, betyder detta att dom sparar 100 euro. Nu talar jag om dom som sitter på chambre varenda eftermiddag, och ser på en som man vore från en annan planet bara før att man berættar att man varit uppe på Aiguillen. Førra året kostade det det billigare kortet 690 euro, och innehøll Aiguille du Midi. Det var ett perfekt kort før mig. Nu kostar det 455 euro med rabatten. Tar man det gånger 1,3 blir det cirka 590. Alltså en hundralapp sparad før de flesta.</p><p></p><p>Før att få med Aiguillen nu, måste jag køpa Mont Blanc Unlimited. Skillnaden från ifjol ær som sagt att toppen på Grands Montets ær inkluderad nu. Detta ær givetvis mycket trevligt, men jag hade ændå føredragit det gamla systemet. Vet att jag inte kommer åka mycket i les Houches eller Courmayeur ændå.</p><p>Køper jag kortet med rabatt nu så får jag en bættre deal æn ifjol, men annars hamnar jag betala ca 150 euro mer æn ifjol før att få åka på Aiguillen, eller 250 euro mer om man jæmfør med årets billigare kort( som alltså heter Chamonix le Pass). Aiguillen ær førstås værd det, och mer æn så, men ændå...</p><p></p><p>Nu vet jag inte om detta hjælper någon, men det var i alla fall ett praktiskt exempel på førændringarna.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Micke_Finland, post: 204726"] Nu har jag också læst lite. Detta ær mina torra kommentarer. Før dom flesta svenskar jag møtte førra sæsongen, betyder detta att dom sparar 100 euro. Nu talar jag om dom som sitter på chambre varenda eftermiddag, och ser på en som man vore från en annan planet bara før att man berættar att man varit uppe på Aiguillen. Førra året kostade det det billigare kortet 690 euro, och innehøll Aiguille du Midi. Det var ett perfekt kort før mig. Nu kostar det 455 euro med rabatten. Tar man det gånger 1,3 blir det cirka 590. Alltså en hundralapp sparad før de flesta. Før att få med Aiguillen nu, måste jag køpa Mont Blanc Unlimited. Skillnaden från ifjol ær som sagt att toppen på Grands Montets ær inkluderad nu. Detta ær givetvis mycket trevligt, men jag hade ændå føredragit det gamla systemet. Vet att jag inte kommer åka mycket i les Houches eller Courmayeur ændå. Køper jag kortet med rabatt nu så får jag en bættre deal æn ifjol, men annars hamnar jag betala ca 150 euro mer æn ifjol før att få åka på Aiguillen, eller 250 euro mer om man jæmfør med årets billigare kort( som alltså heter Chamonix le Pass). Aiguillen ær førstås værd det, och mer æn så, men ændå... Nu vet jag inte om detta hjælper någon, men det var i alla fall ett praktiskt exempel på førændringarna. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Billiga Sæsongskort Chamonix.
Tillbaka
Topp