Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Billiga skidor för tungviktare?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="tommypeters" data-source="post: 945744" data-attributes="member: 132453"><p>Jo, men om man just vill köpa billigt så är ju möjligheten till att först testa lika med noll.</p><p></p><p>Instabilitet i höga farter är väl inget större problem, en av orsakerna till att byta bort mina långa X-Scream är att jag de närmaste åren tänkt hålla ner farten rejält och därför är deras längd mer ett hinder än en tillgång. När jag nu väger så mycket åller inte knän, och orkar inte lårmuskler, med aggresiv åkning i hög hastighet.</p><p></p><p>Däremot är ju dåligt grepp i hårda och isiga pister mycket värre, det är ju vardagsmat vid åkning i svenska fjällen.</p><p></p><p>Tänkte inte på bindningarnas max-värde, men det stämmer nog som du skriver. Hoppades på att skidorna var nersatta för att de var för långa/svåråkta för åkare med vanlig vikt, då deras kortare längder tagit slut och endast 177cm finns kvar. Men så tursamt var det nog inte...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="tommypeters, post: 945744, member: 132453"] Jo, men om man just vill köpa billigt så är ju möjligheten till att först testa lika med noll. Instabilitet i höga farter är väl inget större problem, en av orsakerna till att byta bort mina långa X-Scream är att jag de närmaste åren tänkt hålla ner farten rejält och därför är deras längd mer ett hinder än en tillgång. När jag nu väger så mycket åller inte knän, och orkar inte lårmuskler, med aggresiv åkning i hög hastighet. Däremot är ju dåligt grepp i hårda och isiga pister mycket värre, det är ju vardagsmat vid åkning i svenska fjällen. Tänkte inte på bindningarnas max-värde, men det stämmer nog som du skriver. Hoppades på att skidorna var nersatta för att de var för långa/svåråkta för åkare med vanlig vikt, då deras kortare längder tagit slut och endast 177cm finns kvar. Men så tursamt var det nog inte... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Billiga skidor för tungviktare?
Tillbaka
Topp