Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Billigare skidor 13/14?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PNyberg" data-source="post: 1016293" data-attributes="member: 49358"><p>Tror det handlar mycket om skidbutikernas ovilja att försöka konkurrera mot en viss tysk som säljer samma utrustning fast till ett pris som skidbutikerna inte kan matcha och samtidigt tjäna pengar på det de säljer.</p><p>Detta kan leda till att de inte köper in några av de stora, vanliga märkena vilket i sin tur leder till att de svenska agenturerna får lida. </p><p>Får se vilken inverkan detta kommer få mot de mindre märkena som försöker få fotfäste på den svenska marknaden. Förra året hade de fördel mot de stora i markbutiker då de inte bara var "ovanliga" utan även "bra" prisade. I år kan detta vändas upp och ner på.</p><p>Samtidigt som näthandel är en "naturlig" progression och priser pressas så överlever de butiker som har något speciellt. Det speciella kan tänkas vara kunskap (expertis, nördighet) eller starka relationer till kunder eller gott rykte och word of mouth (djungeltrumman).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PNyberg, post: 1016293, member: 49358"] Tror det handlar mycket om skidbutikernas ovilja att försöka konkurrera mot en viss tysk som säljer samma utrustning fast till ett pris som skidbutikerna inte kan matcha och samtidigt tjäna pengar på det de säljer. Detta kan leda till att de inte köper in några av de stora, vanliga märkena vilket i sin tur leder till att de svenska agenturerna får lida. Får se vilken inverkan detta kommer få mot de mindre märkena som försöker få fotfäste på den svenska marknaden. Förra året hade de fördel mot de stora i markbutiker då de inte bara var "ovanliga" utan även "bra" prisade. I år kan detta vändas upp och ner på. Samtidigt som näthandel är en "naturlig" progression och priser pressas så överlever de butiker som har något speciellt. Det speciella kan tänkas vara kunskap (expertis, nördighet) eller starka relationer till kunder eller gott rykte och word of mouth (djungeltrumman). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Billigare skidor 13/14?
Tillbaka
Topp