Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
billigast?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="mwintz" data-source="post: 22847"><p>korrekt. alltså det finns flera steg, om vi som butik dumpar ett pris kan distributören i landet sluta sälja till oss, om de i sin tur sänker sin marginal för att få ett billigare pris i hela landet så kan märket hindra dem från att köpa.</p><p>Och allting kan förklaras på olika sätt så därför går det inte att hävda något olagligt, för det är det inte heller, det är policys.</p><p></p><p>Personligen tycker jag det är bra, inte bara för det att jag driver butik, utanför att jag sett många märken som tagit livet av sig självt genom att dumpa marginaler. De blir tillslut ett budgetmärke och blir utratat, för så är det faktiskt, de allra flesta tycker inte det äre häftigt att köpa saker som är stämplade som billiga, cyniskt eller inte men men.....Konkurrens och lite fri prissättning är bra, men det är stabilt att ha pris riktlinjer.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="mwintz, post: 22847"] korrekt. alltså det finns flera steg, om vi som butik dumpar ett pris kan distributören i landet sluta sälja till oss, om de i sin tur sänker sin marginal för att få ett billigare pris i hela landet så kan märket hindra dem från att köpa. Och allting kan förklaras på olika sätt så därför går det inte att hävda något olagligt, för det är det inte heller, det är policys. Personligen tycker jag det är bra, inte bara för det att jag driver butik, utanför att jag sett många märken som tagit livet av sig självt genom att dumpa marginaler. De blir tillslut ett budgetmärke och blir utratat, för så är det faktiskt, de allra flesta tycker inte det äre häftigt att köpa saker som är stämplade som billiga, cyniskt eller inte men men.....Konkurrens och lite fri prissättning är bra, men det är stabilt att ha pris riktlinjer. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
billigast?
Tillbaka
Topp