Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Billigaste resan till alperna!!!!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 21454" data-attributes="member: 12152"><p>Klart billigast är Ski Extreme (www.ski-xtreme.dk) i Danmark. Förra året hade de bla helt tokiga priser till en del orter i Frankrike. Och då menar jag inte restresor, utan katalogpriserna. I årets utbud finns tex en bussvecka i Vars för 2095 Dkr (ca 2600 Skr) inkl resa, logi OCH liftkort. </p><p>Jag var i höstas på en guidekurs med ett konkurrerande bolag och de var minst sagt frustrerade över Ski Extremes prissättning.</p><p>Ski Extremes grundidé är enligt ryktet inte att gå med vinst. De ska bara finansiera sin egen vistelse bland bergen. Mytiska berättelser om skidåkare som har "endless winter" som ledord och bildar ett bolag utan vinstintresse för att ge fler möjlighet att uppleva bergen figurerar om resebyrån. Dessa historier kan man nog ta med en klackspark, men billigast är dom iaf. </p><p></p><p>Dessutom sägs det att Ski Extremes reseledare tar med sina gäster på sina bästa offpistturer lite "under disk". Det tycker jag iaf tyder på en lite mer avspänd stämning än på tex Lion är det helt bannlyst för guiderna att åka offpist med gästerna och man är tvungen att hyra guide eller leta bummare om man vill slippa leta linjer på egen hand. Visst är det säkrare med riktig bergsguide, men oftast har de som varit länge på orten bra koll på snöläge och potentiellt farliga sluttningar.</p><p></p><p>Kruxet är väl att det kostar lite att ta sig till Danmark, där alla resor utgår från. Men det går antagligen att åka från Köpenhamn och då är det ju ganska smidigt. Anslutning kostar ju en del även bland de andra bolagen. Sen kanske det är störigt med bara en massa "dumma" danskar i sällskapet, men så är det även med Nortlander tex där de flesta guiderna och resenärerna är danska.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 21454, member: 12152"] Klart billigast är Ski Extreme (www.ski-xtreme.dk) i Danmark. Förra året hade de bla helt tokiga priser till en del orter i Frankrike. Och då menar jag inte restresor, utan katalogpriserna. I årets utbud finns tex en bussvecka i Vars för 2095 Dkr (ca 2600 Skr) inkl resa, logi OCH liftkort. Jag var i höstas på en guidekurs med ett konkurrerande bolag och de var minst sagt frustrerade över Ski Extremes prissättning. Ski Extremes grundidé är enligt ryktet inte att gå med vinst. De ska bara finansiera sin egen vistelse bland bergen. Mytiska berättelser om skidåkare som har "endless winter" som ledord och bildar ett bolag utan vinstintresse för att ge fler möjlighet att uppleva bergen figurerar om resebyrån. Dessa historier kan man nog ta med en klackspark, men billigast är dom iaf. Dessutom sägs det att Ski Extremes reseledare tar med sina gäster på sina bästa offpistturer lite "under disk". Det tycker jag iaf tyder på en lite mer avspänd stämning än på tex Lion är det helt bannlyst för guiderna att åka offpist med gästerna och man är tvungen att hyra guide eller leta bummare om man vill slippa leta linjer på egen hand. Visst är det säkrare med riktig bergsguide, men oftast har de som varit länge på orten bra koll på snöläge och potentiellt farliga sluttningar. Kruxet är väl att det kostar lite att ta sig till Danmark, där alla resor utgår från. Men det går antagligen att åka från Köpenhamn och då är det ju ganska smidigt. Anslutning kostar ju en del även bland de andra bolagen. Sen kanske det är störigt med bara en massa "dumma" danskar i sällskapet, men så är det även med Nortlander tex där de flesta guiderna och resenärerna är danska. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Billigaste resan till alperna!!!!
Tillbaka
Topp