Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
OT-forumet
Bilmekaniker sökes för konsultation
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Heinz_p" data-source="post: 924234" data-attributes="member: 43586"><p>Jag förstår, jag förstår. Kan det ha något med växellådan att göra måntro (brukar inte vara billigt)? </p><p></p><p>Nu är jag inte den bilmekaniker du efterfrågar, men dock lite av en alltiallo utan tummen mitt i röven. Men mitt generella tips, om det nu inte är en bil som du är otroligt rädd om (gällande garantier, andrahandsvärde osv), är väl att göra så mycket av arbetet själv som möjligt. Garanterat finns din felkod redan ute på någon bilmekarsida och folk där tycks veta det mesta, vad det bör kosta, vilka reservdelar som krävs, hur mycket arbete du behöver lägga ner och om det är möjligt att göra utan specialverktyg..osv. Så brukar jag jobba med min -04, dock av märket "jag rullar".</p><p></p><p>Sedan, det kan fan sparas många lusentappar på att bara ringa runt till olika verkstäder. En service på min bil på märkesverkstaden här skulle gå lös på 6400, på verkstaden jag nämnde innan 3800..för samma jobb.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Heinz_p, post: 924234, member: 43586"] Jag förstår, jag förstår. Kan det ha något med växellådan att göra måntro (brukar inte vara billigt)? Nu är jag inte den bilmekaniker du efterfrågar, men dock lite av en alltiallo utan tummen mitt i röven. Men mitt generella tips, om det nu inte är en bil som du är otroligt rädd om (gällande garantier, andrahandsvärde osv), är väl att göra så mycket av arbetet själv som möjligt. Garanterat finns din felkod redan ute på någon bilmekarsida och folk där tycks veta det mesta, vad det bör kosta, vilka reservdelar som krävs, hur mycket arbete du behöver lägga ner och om det är möjligt att göra utan specialverktyg..osv. Så brukar jag jobba med min -04, dock av märket "jag rullar". Sedan, det kan fan sparas många lusentappar på att bara ringa runt till olika verkstäder. En service på min bil på märkesverkstaden här skulle gå lös på 6400, på verkstaden jag nämnde innan 3800..för samma jobb. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
OT-forumet
Bilmekaniker sökes för konsultation
Tillbaka
Topp