Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Binding, bindningsplacering samt längd på Karma/Sc
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JooockeT" data-source="post: 131556" data-attributes="member: 16196"><p>Hej!</p><p></p><p>1. Jag ska köpa ett par nya skidor och jag funderar öer vilka jag ska välja.</p><p>Jag har två alternativ som jag tror skulle passa mig bäst Völkl Karma eller Rossignol Scratch BC.</p><p>Jag kommer antingen befinna mig i parken eller offpist. Så lite som möjligt i pisten alltså:P</p><p>Har läst lite att Rossignol Scratch BC är rätt tunga och kräver en skicklig och stark och tung åkare, är dom kanske lite för svåra för mig då kanske?</p><p></p><p>2. Vilken binding ska jag välja till (ska beställa från Sport-conrad), den ska vara så billig som möjligt men de klart viktigaste är att den är bra!!! </p><p></p><p>3. Vilken placering på bindingen ska jag välja, jag kommer ju som sagt att köra offpist och park.</p><p>men jag tror inte de blir så mycket switch-åkning/hoppning, men vill ha twintips ändå så man ändå kan göra det om man får lust med det:P Så 93% hoppning framlänges och 7% baklänges kanske jag kommer köra:P^^</p><p></p><p>4. Vilken längd ska jag välja på skidorna? </p><p></p><p>Jag är 180 cm lång och väger 70 kg, och om jag skulle bedömma min egen skicklighet så skulle jag nog säga 3/5 på både offpist och park och jag är hyffsat vältränad.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JooockeT, post: 131556, member: 16196"] Hej! 1. Jag ska köpa ett par nya skidor och jag funderar öer vilka jag ska välja. Jag har två alternativ som jag tror skulle passa mig bäst Völkl Karma eller Rossignol Scratch BC. Jag kommer antingen befinna mig i parken eller offpist. Så lite som möjligt i pisten alltså:P Har läst lite att Rossignol Scratch BC är rätt tunga och kräver en skicklig och stark och tung åkare, är dom kanske lite för svåra för mig då kanske? 2. Vilken binding ska jag välja till (ska beställa från Sport-conrad), den ska vara så billig som möjligt men de klart viktigaste är att den är bra!!! 3. Vilken placering på bindingen ska jag välja, jag kommer ju som sagt att köra offpist och park. men jag tror inte de blir så mycket switch-åkning/hoppning, men vill ha twintips ändå så man ändå kan göra det om man får lust med det:P Så 93% hoppning framlänges och 7% baklänges kanske jag kommer köra:P^^ 4. Vilken längd ska jag välja på skidorna? Jag är 180 cm lång och väger 70 kg, och om jag skulle bedömma min egen skicklighet så skulle jag nog säga 3/5 på både offpist och park och jag är hyffsat vältränad. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Binding, bindningsplacering samt längd på Karma/Sc
Tillbaka
Topp