Bindingar till twintips.

zzaar

Medlem
Bindingar till twintips.
Hej!
Nu i veckan ska jag lägga i väg en order på ett par Dynastar pro model Phil Belanger. Så nu har jag ett par förfrågningar angående vilka bindningar jag ska välja. Jag är 185 lång och väger ca 85 kg.

Just nu står jag i valet och kvalet mellan ett par Marker 12 free och ett par Marker 14 comp. Jag kommer vara en del i parken en del i pisten och lite i offpisten. Vore skysst med lite tips

Tacksam för svar. Hare göttans !!!!!

Bindingar till twintips.
själv sitter jag o trycker på ett par Marker comp 18 på mina völkl karma, tjuvsläpper aldrig, kör dem på 13 ungefär(väger 73tungakilon). de funkar ypperligt...så med tanke på dina dryga 10kg mer än mig skulel jag satsa på din 14 bindningen.

jag har bara gott att säga om marker....

Bindingar till twintips.
Ok.. helst skulle jag vilja ha ett par Marker 14 free men det verkar inte som gammle conrad har dom tyvärr...

Bindingar till twintips.
Precis som mig, jag ska snart beställa ett par K2 PE från conrad.. Men vad jag har läst så värkar marker bindningarna vara kassa. Och det värkar som Look är slut.. Jag tror nog jag väntar ett tag och kollar om dem får hem nya look bindningar, får dem det så är det ju faktiskt värt det.

Bindingar till twintips.
Marker 12 har det varit problem med, dock verkar M14 fungera bra! Iaf. mina! Jag väger 70kg, har mina inställda på 8,5... Endast en skida (inte ens båda...) har löst ut såhär långt, och jag kraschade i en pipe. Så de tjuvlöser iaf. inte!

som skidnarkoman säger så kan ju faktiskt SC knåpa ihop lite udda kombinationer, utan att lägga på alltför mycket i pris, så om du har tur...

Bindingar till twintips.
Försök få ett par Look px 12 istället! Marker har lite problem med kvaliten!!!!

Bindingar till twintips.
Fan nu när man har tänkt att beställa så har SC slut på skidorna man suktat efter ett tag .... fan nu har jag ingen aning om vilka skidor jag ska beställa.... ngn som har ett tips har tyvärr inte så hög budget utan belanger skidorna var ju perfekta...

Bindingar till twintips.
om du vill ha dynastar så har sc Dynastar Nothing but trouble som inte är så dyra, jag vet iof inte hur de är men de är ju inte så dyra.

Bindingar till twintips.
mm dom verkar rätt skyssta dom också.. men det verkar som folket tycker bättre om belanger.. har mailat till SC o kollat om dom har ngt par kvar samt om dom har look bindningarna inne.. hoppas på svar snart så man kan beställa..

Bindingar till twintips.
zaar: inte så konstigt iof eftersom Dynastar Nothing but trouble är årets modell och kostar bara lite mer är fjolårets nedsatta från 450 var det väl? ruskigt synd att dom var slut och dom kommer väl inte att få in några fler men look bindningarna är det värt att vänta på.

Bindingar till twintips.
Kika på TM phil larose istället då. Är exakt samma skida fast i 182cm. Iom att du är 185cm å 85 kg så borde den också fungera bra. Vill du ha 175cm är väl nothi´n but trouble bättre. Eller lägg på en 1000-lapp och få ett par Ross Scratch FS 174cm istället.

Iom din vikt skulle jag tagit M14-bindningen om du ska ta direkt från conrad. Annars kan du alltid köpa en bindning här i Sverige.
Förslag: Look P12 (antingen jib eller vanlig)
Salomon s912, eller 914

Bindingar till twintips.
Rossignol Scratch FS 174
K2 Public Enemy 169
Dynastar Nothing but trouble 175
Dynastar Pro Modell Phil Larose 182
Atomic Urban Black 172/180

Det är väl först och främst dessa skidor jag har kollat på efter Belanger skidan.. Vilken skulle ni rekommendera?

Bindingar till twintips.
såg inte / glömde bort hur lång och tung du var. det är klart att du ska ha 182 phil larose istället, tror att 175:an hade kännts kort. jag är ganska precis 174 och väger ca 70 och åker på ett par 174 scratch fs och dom känns inte alls för långa. vad har du åkt på innan?

Bindingar till twintips.
Jag har inte åkt så mycket twintip tidigare.. Bara mest testat polares skidor. Jag har dock åkt en helvetes massa snowboard samt en hel del snowblades när dessa var populära..

Bindingar till twintips.
okej, men du är ju så pass tung och lång så jag tycker inte att du ska ha ett par skidor under 180 cm

Bindingar till twintips.
har du ett par korta skidor så blir det ju lätt att snurra men allroundegenskaperna försämras (sämre bärighet i lössnö sämre fartstabilitet mm.)

Bindingar till twintips.
hej!
jag har köpt ett par salomon biningar, jag väger ca. 70 kilo och jag undrar vad ja ska ställa in mina biningar på?
tack för alla svar/will

Bindingar till twintips.
vad man ska ställa bindningarna på beror inte bara på vikten utan också på hur långa pjäxsulorna är. säll dom inte för högt från början och skruva åt lite hårdare så att de inte löser ut när dom egentligen inte ska

Bindingar till twintips.
på sportaffärer har de tabeller som de går efter, de ställde mina bindningar på 5,5 och jag väger 70 kg och ha storl 44. det är i lägsta laget men det är för att de inte ska ha ansvaret om man pajjar knät men jag brukar köra på ca 7,5 / 8 har iof inte salomon (jag har ross och tyrolia) men det borde inte skilja så mkt mellan märken

Bindingar till twintips.
Någon som har kolla på om Atomic Urban Black är ngt att ha?
Dom är nämligen sjukt billiga med bindningar till på conrad

Tillbaka
Topp