Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Bindingsvalet... Look eller Salomon eller....
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="zzzchrille" data-source="post: 384261" data-attributes="member: 26014"><p>Hej igen.</p><p>Bara genom att titta på Jester/Duke tycker jag att det ser svårt ut att få en Trekker att funka bra. Vinkeln på bakdelen verkar vara kraftigare än Look, och eftersom pjäxan sitter lite bakåtskjuten i trekkern, hamnar hälen på pjäxan längre bak än om den satt i själva bindningen (om du förstår). Får se vad Hasse säger, men har svårt att tro att det skulle vara optimalt.</p><p></p><p>Även jag tror mer på MoJo 20 än övriga Tyrolior, eftersom denna har en fast häldel, inte "Diagonal Heel". Anledningen till att jag är skeptisk mot Tyrolias rörliga häldel (DIN <20) är att den vid just användning av Trekkers (inte världens tightaste konstruktion) på skrå får lite oroväckande mycket moment i sidled. Känslan är inte den tryggaste, man känner av vridningen. Dessutom infästning i plast (plast=bajs).</p><p></p><p>Markers Comp 18 skulle kunna vara ok annars, men där är framdelen fästad i skidan med endast tre skruvar. Verkar vekt tycker jag, men har inte testat (javisst håller det för WC-åkarna, men de borrar ner sina bindningar i aluplattor och inte direkt i skidan). Men, kanske sitter det bra även med tre skruv i skidan.</p><p></p><p>Mycket skrivet, hoppas du får hjälp av det bara...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="zzzchrille, post: 384261, member: 26014"] Hej igen. Bara genom att titta på Jester/Duke tycker jag att det ser svårt ut att få en Trekker att funka bra. Vinkeln på bakdelen verkar vara kraftigare än Look, och eftersom pjäxan sitter lite bakåtskjuten i trekkern, hamnar hälen på pjäxan längre bak än om den satt i själva bindningen (om du förstår). Får se vad Hasse säger, men har svårt att tro att det skulle vara optimalt. Även jag tror mer på MoJo 20 än övriga Tyrolior, eftersom denna har en fast häldel, inte "Diagonal Heel". Anledningen till att jag är skeptisk mot Tyrolias rörliga häldel (DIN <20) är att den vid just användning av Trekkers (inte världens tightaste konstruktion) på skrå får lite oroväckande mycket moment i sidled. Känslan är inte den tryggaste, man känner av vridningen. Dessutom infästning i plast (plast=bajs). Markers Comp 18 skulle kunna vara ok annars, men där är framdelen fästad i skidan med endast tre skruvar. Verkar vekt tycker jag, men har inte testat (javisst håller det för WC-åkarna, men de borrar ner sina bindningar i aluplattor och inte direkt i skidan). Men, kanske sitter det bra även med tre skruv i skidan. Mycket skrivet, hoppas du får hjälp av det bara... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Bindingsvalet... Look eller Salomon eller....
Tillbaka
Topp