Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
bindning eller skidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Niclas_Olsson" data-source="post: 16077" data-attributes="member: 14090"><p>Hej alla ni som vet så otroligt mycket mer om bindningar än mig.</p><p></p><p>Jag har märkt att mina skidor skär mycket bättre om jag inte belastar plösen så mycket då jag svänger. Kan detta bero på att min främre bindning är 5mm lägre än min bakre?</p><p></p><p>Då jag lägger tryck på plösen så vill gjärna skidans bakdel släppa. Beror detta fenomen på mina bindningar eller är mina skidor kassa?</p><p></p><p>Detta märks framförallt i måttlig fart, i hög fart så märks ingen större skillnad. Tyvärr så får man ju så sällan practisera hög fart då åre som ju bekant är överfullt av mäniskor som står, sitter och hänger lite här och var i backarna.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Niclas_Olsson, post: 16077, member: 14090"] Hej alla ni som vet så otroligt mycket mer om bindningar än mig. Jag har märkt att mina skidor skär mycket bättre om jag inte belastar plösen så mycket då jag svänger. Kan detta bero på att min främre bindning är 5mm lägre än min bakre? Då jag lägger tryck på plösen så vill gjärna skidans bakdel släppa. Beror detta fenomen på mina bindningar eller är mina skidor kassa? Detta märks framförallt i måttlig fart, i hög fart så märks ingen större skillnad. Tyvärr så får man ju så sällan practisera hög fart då åre som ju bekant är överfullt av mäniskor som står, sitter och hänger lite här och var i backarna. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
bindning eller skidor?
Tillbaka
Topp