Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Toppturer
bindning o pjäxor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="kartong" data-source="post: 70000"><p>Enligt uppgift kommer Garmont till nästa säsong med en ännu styvare variant på G-Riden. Några bergsguider har dom på prov redan denna säsong. Kan vara värt att vänta på.</p><p>G Riden är mjukare än Denali XT. Denalin tillräckligt styv för all åkning.</p><p>Denalins innersko, Termovarianten, i alla fall fjolårets, är av dålig kvalitet. Mina är efter ca 50 skiddagar rejält slitna. Satsa i så fall på ett par Conformableinnerskor som är betydligt stadigare.</p><p>Såg när jag var nere senast att Scarpa även har kommit med en ny doja som ser ut som Lasern men väger bara 3 kilo paret.</p><p>Finns nog inte i Sverige.</p><p>Beträffande randonnedojor ihop med vanliga slalombibdningar måste du ha en bindning där tådelen är justerbar i höjdled eftersom i alla fall Scarpan har tjockare sula än en vanlig slalomdoja. Sen är randonnebindningar, läs Diamir annorlunda i tådelen för utlösning. Plattan man står på vrids åt sidan för att lösa ut.</p><p></p><p>Hållbarhet? Jag är inne på min tredje Diamir, nu senast Titanal 3 och har aldrig haft något haveri. Men jag svänger ganska ofta. </p><p>Men även en slalombindning kan väl paja???? om man har otur.</p><p></p><p>En annan bindning som är på väg ut på marknaden är Silvretta med en ny lättbindning. Hörde talas om den men har bara sett den på nätet. Väger 1200 gram!!!!</p><p></p><p>Ja förtår mycket väl ditt problem att gå i slalompjuck. Det är rent livsfarligt.</p><p>Efter att trillat ner och med stor tur klarat mej skulle jag aldrig mer använda en slalomsko på utflykter som innebär klättring eller kamvandringar,</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="kartong, post: 70000"] Enligt uppgift kommer Garmont till nästa säsong med en ännu styvare variant på G-Riden. Några bergsguider har dom på prov redan denna säsong. Kan vara värt att vänta på. G Riden är mjukare än Denali XT. Denalin tillräckligt styv för all åkning. Denalins innersko, Termovarianten, i alla fall fjolårets, är av dålig kvalitet. Mina är efter ca 50 skiddagar rejält slitna. Satsa i så fall på ett par Conformableinnerskor som är betydligt stadigare. Såg när jag var nere senast att Scarpa även har kommit med en ny doja som ser ut som Lasern men väger bara 3 kilo paret. Finns nog inte i Sverige. Beträffande randonnedojor ihop med vanliga slalombibdningar måste du ha en bindning där tådelen är justerbar i höjdled eftersom i alla fall Scarpan har tjockare sula än en vanlig slalomdoja. Sen är randonnebindningar, läs Diamir annorlunda i tådelen för utlösning. Plattan man står på vrids åt sidan för att lösa ut. Hållbarhet? Jag är inne på min tredje Diamir, nu senast Titanal 3 och har aldrig haft något haveri. Men jag svänger ganska ofta. Men även en slalombindning kan väl paja???? om man har otur. En annan bindning som är på väg ut på marknaden är Silvretta med en ny lättbindning. Hörde talas om den men har bara sett den på nätet. Väger 1200 gram!!!! Ja förtår mycket väl ditt problem att gå i slalompjuck. Det är rent livsfarligt. Efter att trillat ner och med stor tur klarat mej skulle jag aldrig mer använda en slalomsko på utflykter som innebär klättring eller kamvandringar, [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Toppturer
bindning o pjäxor
Tillbaka
Topp