Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Bindning/pjäx combo för turåkning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RWD" data-source="post: 1091373" data-attributes="member: 29440"><p>Finns två typer sv turbindningsr. </p><p>Rambindning typ Marker Duke, Baron, Salomon Guardian m fl. </p><p></p><p>Techbindningar typ Dynafit Beast, Marker Kingpin m.fl.</p><p></p><p>Rambindningar kan användas med vanliga alpinpjäxor</p><p>Techbindningar måste ha techinserts i pjäxorna</p><p>Dessa pjäxor har vad jag vet en annorlunda sula som gör stt de inte kan användas i vanliga Alpinbindningar förutom de som är speciellt anpassade för det. Så du kan inte ha den i dina Marker 20.0 om du inte har pjäxor med utbytbar sula.</p><p>Finns säkert nån som kan detta bättre, men det är ungefär så jag har förstått det.</p><p>Ska du tura mycket så är nog techbindninga att föredra framför rambindningar. Och pjäxorna behöver ha ett gåläge</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RWD, post: 1091373, member: 29440"] Finns två typer sv turbindningsr. Rambindning typ Marker Duke, Baron, Salomon Guardian m fl. Techbindningar typ Dynafit Beast, Marker Kingpin m.fl. Rambindningar kan användas med vanliga alpinpjäxor Techbindningar måste ha techinserts i pjäxorna Dessa pjäxor har vad jag vet en annorlunda sula som gör stt de inte kan användas i vanliga Alpinbindningar förutom de som är speciellt anpassade för det. Så du kan inte ha den i dina Marker 20.0 om du inte har pjäxor med utbytbar sula. Finns säkert nån som kan detta bättre, men det är ungefär så jag har förstått det. Ska du tura mycket så är nog techbindninga att föredra framför rambindningar. Och pjäxorna behöver ha ett gåläge [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Bindning/pjäx combo för turåkning
Tillbaka
Topp