Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Bindning/pjäx combo för turåkning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ChasingPow" data-source="post: 1091405" data-attributes="member: 163179"><p>Tack för svaren! De har lett mig in på lite mer research på the interwebz och kommit fram till följande:</p><p></p><p>1 Fixat ett par Tecnica cochise 130 DYN. Alltid kört Tecnica och litar på dem både i prestanda och passform. Verkade va ett givet val, den ger ju alla valmöjligheter med fortfarande så är det en riktig alpinpjäxa.</p><p></p><p>2 Tittat på Markers King Pin, kan få bra pris på den genom jobbet och den verkar vara top shelf i prestanda vad de gäller tech bindning? Får självklart även tag på Marker Duke/Baron.</p><p></p><p>3 Är osäker dock om jag ska köra tech bindning på dem här Rossen, känns som det är skidor som ska ha en rambindning och eftersom dem redan har en uppsättning hål så vill inte borra i onödan. Så man kanske ska fixa ett par mer dedikerade tur skidor senare som är lite lättare.</p><p></p><p>4 eller så kör jag Duken på nuvarande Nordica nrgy och King pin på Rossen så klarar man typ allt man vill med två par skidor men de kanske inte är perfekta för ändamålet?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ChasingPow, post: 1091405, member: 163179"] Tack för svaren! De har lett mig in på lite mer research på the interwebz och kommit fram till följande: 1 Fixat ett par Tecnica cochise 130 DYN. Alltid kört Tecnica och litar på dem både i prestanda och passform. Verkade va ett givet val, den ger ju alla valmöjligheter med fortfarande så är det en riktig alpinpjäxa. 2 Tittat på Markers King Pin, kan få bra pris på den genom jobbet och den verkar vara top shelf i prestanda vad de gäller tech bindning? Får självklart även tag på Marker Duke/Baron. 3 Är osäker dock om jag ska köra tech bindning på dem här Rossen, känns som det är skidor som ska ha en rambindning och eftersom dem redan har en uppsättning hål så vill inte borra i onödan. Så man kanske ska fixa ett par mer dedikerade tur skidor senare som är lite lättare. 4 eller så kör jag Duken på nuvarande Nordica nrgy och King pin på Rossen så klarar man typ allt man vill med två par skidor men de kanske inte är perfekta för ändamålet? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Bindning/pjäx combo för turåkning
Tillbaka
Topp