Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Bindning Salomon S810
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Christian68" data-source="post: 1213737" data-attributes="member: 175615"><p>Köpte ett par billiga lagg som får duga för ett par åk. Tog tyvärr för givet att pjäxan skulle passa då skidorna är 185cm, men icke.</p><p>När jag justerat bakbindningen så långt bakåt man kan komma, så får inte pjäxan plats (338mm), den skulle behövt i vart fall 5mm till.</p><p></p><p>OM, jag lyfter spärren och låter den glida förbi sista hacket, så går det till nöds att få plats. Dock så blir då förspänningen för hård. </p><p></p><p>Så frågan är OM häldelen kan trilla av bakåt ( jag kan inte dra av den med handkraft)? </p><p>Och HUR dåligt blir det med den lite för höga förspänningen?</p><p></p><p>Lyckas inte med att bifoga några bilder så hoppas ni förstår. Och finns det ingen annan lösning, så är väl dessa lagg lagom att lära sig montera själv.</p><p>// Christian</p><p></p><p></p><p>[Salomon S810 ]</p><p>[Blizzars Sigma FR22]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Christian68, post: 1213737, member: 175615"] Köpte ett par billiga lagg som får duga för ett par åk. Tog tyvärr för givet att pjäxan skulle passa då skidorna är 185cm, men icke. När jag justerat bakbindningen så långt bakåt man kan komma, så får inte pjäxan plats (338mm), den skulle behövt i vart fall 5mm till. OM, jag lyfter spärren och låter den glida förbi sista hacket, så går det till nöds att få plats. Dock så blir då förspänningen för hård. Så frågan är OM häldelen kan trilla av bakåt ( jag kan inte dra av den med handkraft)? Och HUR dåligt blir det med den lite för höga förspänningen? Lyckas inte med att bifoga några bilder så hoppas ni förstår. Och finns det ingen annan lösning, så är väl dessa lagg lagom att lära sig montera själv. // Christian [Salomon S810 ] [Blizzars Sigma FR22] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Bindning Salomon S810
Tillbaka
Topp