Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Bindning som slets loss ur skidan (numera fixat)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Hjulbult" data-source="post: 412508" data-attributes="member: 13199"><p>Nu har jag redan pluggat med bitar från en smältlimsstav + epoxy, känns som att det blev hyffsat OK. Men jag undrar fortfarande om det inte hade blitt minst lika bra att smälta i gegga med smältlimspistolen istället och strunta i pluggarna.</p><p></p><p>Det är ett par gamla skidor jag håller på med lite "tuning" på så det är ingen kattastrof om det går totalt åt H-E.</p><p></p><p>Borrade med 4mm standardborr. Köpte en vanlig borrstop på byggvaruhus. En sån där metallring som man låser fast kring borren med en insexskruv. Funkade hur bra som helst, hålen ligger mellan 8-9mm djup nånting nu.</p><p></p><p>NY FUNDERING: Vad är det för plast i belagsstavar??? Såg som jag nämnt på byggvaruhuset att det fanns mängder med olika sorters plaster för smältlimspistol. Hur gör folk som lagar belag på skidor proffesionellt? Har dom nån liknade anordning som en smältlimspistol för att smälta belagsstavarna, eller står dom verkligen med cigaretttändare och eldar på stavarna manuellt?</p><p></p><p>/JN</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hjulbult, post: 412508, member: 13199"] Nu har jag redan pluggat med bitar från en smältlimsstav + epoxy, känns som att det blev hyffsat OK. Men jag undrar fortfarande om det inte hade blitt minst lika bra att smälta i gegga med smältlimspistolen istället och strunta i pluggarna. Det är ett par gamla skidor jag håller på med lite "tuning" på så det är ingen kattastrof om det går totalt åt H-E. Borrade med 4mm standardborr. Köpte en vanlig borrstop på byggvaruhus. En sån där metallring som man låser fast kring borren med en insexskruv. Funkade hur bra som helst, hålen ligger mellan 8-9mm djup nånting nu. NY FUNDERING: Vad är det för plast i belagsstavar??? Såg som jag nämnt på byggvaruhuset att det fanns mängder med olika sorters plaster för smältlimspistol. Hur gör folk som lagar belag på skidor proffesionellt? Har dom nån liknade anordning som en smältlimspistol för att smälta belagsstavarna, eller står dom verkligen med cigaretttändare och eldar på stavarna manuellt? /JN [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Bindning som slets loss ur skidan (numera fixat)
Tillbaka
Topp