Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Bindning till LINE Vision 108 50/50 pist/offpist
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="eriC1" data-source="post: 1298392" data-attributes="member: 59831"><p>Håller helt med om ovanstående svar. Ska du inte sätta en turbindning på dom, samt spendera minst 50% av tiden att tura så är de inte rätt skida. Har iofs bara kört på vision 98 , och det är en grym skida på alla sätt och vis för vad det är. Riktigt roliga och stabila för en skida som väger så lite, men om jag jämför med en annan skida jag har med samma midjemått och skärning som väger 400g mer styck så är det natt och dag. </p><p>Det finns såklart undantag och det finns garanterat åkare som uppskattar den lägre vikten och smidigheten som så lätta skidor ger även vid liftburen åkning, men du kommer märka begränsningarna när du trycker på hårt i hög fart i variabel terräng.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="eriC1, post: 1298392, member: 59831"] Håller helt med om ovanstående svar. Ska du inte sätta en turbindning på dom, samt spendera minst 50% av tiden att tura så är de inte rätt skida. Har iofs bara kört på vision 98 , och det är en grym skida på alla sätt och vis för vad det är. Riktigt roliga och stabila för en skida som väger så lite, men om jag jämför med en annan skida jag har med samma midjemått och skärning som väger 400g mer styck så är det natt och dag. Det finns såklart undantag och det finns garanterat åkare som uppskattar den lägre vikten och smidigheten som så lätta skidor ger även vid liftburen åkning, men du kommer märka begränsningarna när du trycker på hårt i hög fart i variabel terräng. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Bindning till LINE Vision 108 50/50 pist/offpist
Tillbaka
Topp