Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Bindning till Salomon Rocker 2, kan ingenting!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JL76" data-source="post: 922161" data-attributes="member: 101593"><p>Visst spelar förspänningen roll men du kan inte åka så hårt som du tror. Skalan har för övrigt inte med min kroppsvikt att göra, det är bara ytterligare en faktor som påverkar kraften/momentet. Skulle antagligen inte kunna åka ett enda åk på DIN 7 med mina 70kg. Brukar få tjuvlös i pist på allt under 9, ofta! Visst har jag korta pjäxor också men åker man på hårt offpist är det inte svårt att kliva ur även på DIN 10 och uppåt. </p><p>Därför har jag svårt att se att du åker hårt med 85kg (14kg mer än jag) och med DIN på 8.5 såvida du inte har pjäxor med +331 mm, eller så har du perfekt balans? Håller med om att DIN 20 bindningar är overkill till 99,9% av forumet, men de finns de som behöver över 10 och som vill ha marginaler, att ligga på 11 på en plastbindning med DIN 12 som max funkar inte enligt min erfarenhet. </p><p>(Med tjuvlösning menar jag att det löser ut utan att jag kraschat så klart)</p><p></p><p></p><p>AshtraYmofucku: Ifall du landar på ett träd så är det väl inte bindningen du ska oroa dig över?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JL76, post: 922161, member: 101593"] Visst spelar förspänningen roll men du kan inte åka så hårt som du tror. Skalan har för övrigt inte med min kroppsvikt att göra, det är bara ytterligare en faktor som påverkar kraften/momentet. Skulle antagligen inte kunna åka ett enda åk på DIN 7 med mina 70kg. Brukar få tjuvlös i pist på allt under 9, ofta! Visst har jag korta pjäxor också men åker man på hårt offpist är det inte svårt att kliva ur även på DIN 10 och uppåt. Därför har jag svårt att se att du åker hårt med 85kg (14kg mer än jag) och med DIN på 8.5 såvida du inte har pjäxor med +331 mm, eller så har du perfekt balans? Håller med om att DIN 20 bindningar är overkill till 99,9% av forumet, men de finns de som behöver över 10 och som vill ha marginaler, att ligga på 11 på en plastbindning med DIN 12 som max funkar inte enligt min erfarenhet. (Med tjuvlösning menar jag att det löser ut utan att jag kraschat så klart) AshtraYmofucku: Ifall du landar på ett träd så är det väl inte bindningen du ska oroa dig över? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Bindning till Salomon Rocker 2, kan ingenting!
Tillbaka
Topp