Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Bindning till Salomon Rocker 2, kan ingenting!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="havreboll" data-source="post: 922199" data-attributes="member: 60010"><p>såklart betyder inte förspänningen allt och det är många andra faktorer som spelar in. Dessutom är det inte bra att ligga på marginalen på DIN skalan även om nya bindningar har blivit sjukt mycket bättre på att prestera i ytterlägena.</p><p></p><p>Mina förra pjäxor var 328 mm, har nu gått ner till 320 så kanske ändras något iom det kortare momentet jag får. Dessutom brukar jag få kommentarer om att jag åker väldigt mjukt och följsamt så kanske har vi även en faktor där. Det där med att åka hårt är ju såklart också relativt. Man hoppar inte klippor som Henke eller bränner linjer som kaj. Dessutom kan det ha med underlaget att göra, offpist åker man enligt mig i puder och pist åker man inte när det har blivit puckelpist på (då äre fasiken bättre med skräpoffpist). Varken puder eller en bra pist utsätter bindningen för några direkta kraftiga och frekventa slag vilket ofta behövs för att gradvis få ut bindningen från centrum tills det sista slaget kommer och det löser.</p><p></p><p>Kanske åker du typ Jah Love style nerför en riktig skitdag för offpist i alperna, isåfall är det klart att du ska ha DIN-skalan lite högre och/eller en bindning med högre elasticitet.</p><p></p><p>Kan också inflika att det går att pajja knän ganska enkelt även på lägre DIN tal om man har otur, drog menisken för ett par säsongen sedan på parkskidorna som kördes kring DIN 7.</p><p></p><p>Nu ska jag inte göra den här tråden till en intern diskussion utan komma till snubbens fråga.</p><p></p><p>AshtraYmofucku</p><p>Jag hade absolut gått upp ett par snäpp till en jester från griffonen om pengarna går att fixa. Skälet till detta är inte att den har högre DIN utan för att den är gjort i större utsträckning i metall. Kan säga att de armar som håller fast bakbindningen på griffonen slits ganska mycket i offpist och enligt Marker-killarna jag pratade med hade flera personer faktiskt nött dem så mycket att de gått av under hög belastning. </p><p></p><p>Angående monteringen så drog jag mina R2 + 2 från bakre, verkar vara många som gjort detsamma.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="havreboll, post: 922199, member: 60010"] såklart betyder inte förspänningen allt och det är många andra faktorer som spelar in. Dessutom är det inte bra att ligga på marginalen på DIN skalan även om nya bindningar har blivit sjukt mycket bättre på att prestera i ytterlägena. Mina förra pjäxor var 328 mm, har nu gått ner till 320 så kanske ändras något iom det kortare momentet jag får. Dessutom brukar jag få kommentarer om att jag åker väldigt mjukt och följsamt så kanske har vi även en faktor där. Det där med att åka hårt är ju såklart också relativt. Man hoppar inte klippor som Henke eller bränner linjer som kaj. Dessutom kan det ha med underlaget att göra, offpist åker man enligt mig i puder och pist åker man inte när det har blivit puckelpist på (då äre fasiken bättre med skräpoffpist). Varken puder eller en bra pist utsätter bindningen för några direkta kraftiga och frekventa slag vilket ofta behövs för att gradvis få ut bindningen från centrum tills det sista slaget kommer och det löser. Kanske åker du typ Jah Love style nerför en riktig skitdag för offpist i alperna, isåfall är det klart att du ska ha DIN-skalan lite högre och/eller en bindning med högre elasticitet. Kan också inflika att det går att pajja knän ganska enkelt även på lägre DIN tal om man har otur, drog menisken för ett par säsongen sedan på parkskidorna som kördes kring DIN 7. Nu ska jag inte göra den här tråden till en intern diskussion utan komma till snubbens fråga. AshtraYmofucku Jag hade absolut gått upp ett par snäpp till en jester från griffonen om pengarna går att fixa. Skälet till detta är inte att den har högre DIN utan för att den är gjort i större utsträckning i metall. Kan säga att de armar som håller fast bakbindningen på griffonen slits ganska mycket i offpist och enligt Marker-killarna jag pratade med hade flera personer faktiskt nött dem så mycket att de gått av under hög belastning. Angående monteringen så drog jag mina R2 + 2 från bakre, verkar vara många som gjort detsamma. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Bindning till Salomon Rocker 2, kan ingenting!
Tillbaka
Topp