Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Bindningar för pjäxor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Bionicon" data-source="post: 414347" data-attributes="member: 14353"><p>Hur går det med förnyelsen? </p><p>Att du är öppen för hardboots gör detta intressant att svara på!</p><p>I pist kör jag med pjäxor; Blax Stratos (modifierad för längre och mjukare flex) och bomber TD2 och Catek OS2 bindningar. (justerade för komfort med tå/häl lyft + lite canting)</p><p></p><p>Detta tycker jag fungerar mycket dåligt utanför pisten oavsett brädval! Blir helt riktigt för stelt som du nämnde ovan. Väldigt svårt att slappna och följa/"dämpa" terrängen när det blir stökig, och när det blir tätt i skogen...</p><p></p><p>Använder Salomon Malamut boots, och bindningar på min Burton Fish och Dynastar 4807. I kombination med en Burton Unicant (dom eller liknande tillverkas tyvärr inte längre) med ca 7-8grader häl lyft på bakbindningen och framåtvinklad "duck stance" Detta för att få isär knäna för maximal rörlighet vertikalt. Men ända behålla en direktionel position.</p><p>Vill med detta upplysa om att Boots kan räcka långt om man vill ha nått som fungerar på hela fjället...</p><p></p><p>Har haft Flow bindningar. Tycker dom var överskattade. Svårt att ställa in så dom satt tight men samtidigt var lätta att komma i och ur, speciellt i kombination med snö och is..</p><p></p><p>K2 Cinch ser däremot väldigt bra ut! Vill gärna höra mer om dom... </p><p></p><p>/Gunnar</p><p></p><p>edit: pga förtydligande tillägg</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bionicon, post: 414347, member: 14353"] Hur går det med förnyelsen? Att du är öppen för hardboots gör detta intressant att svara på! I pist kör jag med pjäxor; Blax Stratos (modifierad för längre och mjukare flex) och bomber TD2 och Catek OS2 bindningar. (justerade för komfort med tå/häl lyft + lite canting) Detta tycker jag fungerar mycket dåligt utanför pisten oavsett brädval! Blir helt riktigt för stelt som du nämnde ovan. Väldigt svårt att slappna och följa/"dämpa" terrängen när det blir stökig, och när det blir tätt i skogen... Använder Salomon Malamut boots, och bindningar på min Burton Fish och Dynastar 4807. I kombination med en Burton Unicant (dom eller liknande tillverkas tyvärr inte längre) med ca 7-8grader häl lyft på bakbindningen och framåtvinklad "duck stance" Detta för att få isär knäna för maximal rörlighet vertikalt. Men ända behålla en direktionel position. Vill med detta upplysa om att Boots kan räcka långt om man vill ha nått som fungerar på hela fjället... Har haft Flow bindningar. Tycker dom var överskattade. Svårt att ställa in så dom satt tight men samtidigt var lätta att komma i och ur, speciellt i kombination med snö och is.. K2 Cinch ser däremot väldigt bra ut! Vill gärna höra mer om dom... /Gunnar edit: pga förtydligande tillägg [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Bindningar för pjäxor?
Tillbaka
Topp