Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Bindningar- Hjälp !
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ptte" data-source="post: 398607" data-attributes="member: 39855"><p>Att ställa in bindningar är en konst för sig, men det behöver inte vara så svårt.</p><p></p><p>Börja med att ställa in bindningen på längden, knäpp därefter i en pjäxa och se så att bindningen sluter åt både fram och bak.</p><p></p><p>Om det här stämmer (vilket det brukar göra, oftast) så kan du skruva ställskruvarna till ungefär din vikt / 10 på DIN-skalan (brukar synas tydligt både fram och bak, varierar dock från bindning till bindning.</p><p></p><p>Vikten / 10 är bara ett närmevärde, problemet är dock att för att ställa den bättre måste man veta mer om åkaren, var det ska åkas och vad det är för bindning. Säkrast om du inte skruvat mycket på dina bindningar sjäklv tidigare brukar ändå kunna vara att börja lågt och sedan skruva uppåt om du märker att det löser ut i onödan.</p><p></p><p>Sedan finns det väldigt många bra trådar här på fr om just bindningar. SÖK!</p><p></p><p>edit: Du ska i regel ha samma inställning fram och bak.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ptte, post: 398607, member: 39855"] Att ställa in bindningar är en konst för sig, men det behöver inte vara så svårt. Börja med att ställa in bindningen på längden, knäpp därefter i en pjäxa och se så att bindningen sluter åt både fram och bak. Om det här stämmer (vilket det brukar göra, oftast) så kan du skruva ställskruvarna till ungefär din vikt / 10 på DIN-skalan (brukar synas tydligt både fram och bak, varierar dock från bindning till bindning. Vikten / 10 är bara ett närmevärde, problemet är dock att för att ställa den bättre måste man veta mer om åkaren, var det ska åkas och vad det är för bindning. Säkrast om du inte skruvat mycket på dina bindningar sjäklv tidigare brukar ändå kunna vara att börja lågt och sedan skruva uppåt om du märker att det löser ut i onödan. Sedan finns det väldigt många bra trådar här på fr om just bindningar. SÖK! edit: Du ska i regel ha samma inställning fram och bak. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Bindningar- Hjälp !
Tillbaka
Topp