Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Bindningar inställning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Lima-ko" data-source="post: 76956" data-attributes="member: 15091"><p>Jag personligen ser nästan alltid helst att bindningen inte löser ut. Därför skruvar jag åt mina ganska hårt, 11-12 på twintip och storslalom/skicross och 17-18 på offpist. Jag väger 76 kg och åker förhållandevis hårt. </p><p></p><p>Jag tycker man slår sig mer om bindningen löser ut. Som en gång i vintras då jag gjorde en 180 och flög över hela landningen och landade helt platt, hade bindningen löst ut då hade jag slagit i bakhuvet rejält, nu klarade jag att stå landningen med vissa problem. Eller som när jag gjorde ett rakt hopp och flög över hela landningen och landade platt, hade bindningen löst ut då hade jag flygit framlänges och slagit i ansiktet rejält, nu klarade jag landningen och drog bara i röven lite lätt i snön.</p><p></p><p>Varför skidhandlarna inte rekomenderar en att dra åt bindningarna så hårt beror på att de inte vill ha något ansvar om man vrider till knäna eller nåt.</p><p></p><p>Men detta är min personliga åsikt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lima-ko, post: 76956, member: 15091"] Jag personligen ser nästan alltid helst att bindningen inte löser ut. Därför skruvar jag åt mina ganska hårt, 11-12 på twintip och storslalom/skicross och 17-18 på offpist. Jag väger 76 kg och åker förhållandevis hårt. Jag tycker man slår sig mer om bindningen löser ut. Som en gång i vintras då jag gjorde en 180 och flög över hela landningen och landade helt platt, hade bindningen löst ut då hade jag slagit i bakhuvet rejält, nu klarade jag att stå landningen med vissa problem. Eller som när jag gjorde ett rakt hopp och flög över hela landningen och landade platt, hade bindningen löst ut då hade jag flygit framlänges och slagit i ansiktet rejält, nu klarade jag landningen och drog bara i röven lite lätt i snön. Varför skidhandlarna inte rekomenderar en att dra åt bindningarna så hårt beror på att de inte vill ha något ansvar om man vrider till knäna eller nåt. Men detta är min personliga åsikt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Bindningar inställning
Tillbaka
Topp