Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Bindningar inställning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Magnus_Ibanez" data-source="post: 76957" data-attributes="member: 33859"><p>Ganska bra svar av Lima ko.</p><p>Jag skulle vilja tillägga att funkar bindningarna som dom skall så löser dom ut nästan hur högt man än ställt dom, under förutsättning att man trillar när det går fort.</p><p>Problemen är om man trillar långsamt, då går det illa, fast det gör det mest troligen även om bindningen skulle stå på tre också.</p><p>Mycket beror på hur du trillar osv.</p><p>Ta med i dina beräkningar att det är lite mode bland tuffa killar att ha sina bindningar skit högt för att det är tufft, ”jag åker så hårt och tufft att har jag inte bindningen på 20 så trillar mina skidor av”. Tänk då på att när du blir äldre så kommer du INTE att tycka att det var värt det för har du otur så kommer du knappt att kunna gå och ha ständigt ont i knä/ben/vad du vill. </p><p></p><p>Så ett bra svar är att lära sig hur det funkar med bindningar och sen tänka ut vilken risk du är villig att ta.</p><p>Och att tänka på att allt beror på hur tränad/mycket du åker du är, benmuskler hjälper mycket.</p><p>Vill du att det inte skall tjyvlösa eller vill du vara rädd om dina ben?</p><p>Jag har sett krossade lårben, slitna ledband i massor och för livet pajade knä, alla dom hade nog gärna haft ett tjyvlös eller två för att slippa det, med facit på hand så att säga.</p><p></p><p>Själv har jag mina bindningar högt, fast inte löjligt högt. Men jag åker enormt mycket, ca 100 dagar om året.</p><p></p><p>Mvh</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Magnus_Ibanez, post: 76957, member: 33859"] Ganska bra svar av Lima ko. Jag skulle vilja tillägga att funkar bindningarna som dom skall så löser dom ut nästan hur högt man än ställt dom, under förutsättning att man trillar när det går fort. Problemen är om man trillar långsamt, då går det illa, fast det gör det mest troligen även om bindningen skulle stå på tre också. Mycket beror på hur du trillar osv. Ta med i dina beräkningar att det är lite mode bland tuffa killar att ha sina bindningar skit högt för att det är tufft, ”jag åker så hårt och tufft att har jag inte bindningen på 20 så trillar mina skidor av”. Tänk då på att när du blir äldre så kommer du INTE att tycka att det var värt det för har du otur så kommer du knappt att kunna gå och ha ständigt ont i knä/ben/vad du vill. Så ett bra svar är att lära sig hur det funkar med bindningar och sen tänka ut vilken risk du är villig att ta. Och att tänka på att allt beror på hur tränad/mycket du åker du är, benmuskler hjälper mycket. Vill du att det inte skall tjyvlösa eller vill du vara rädd om dina ben? Jag har sett krossade lårben, slitna ledband i massor och för livet pajade knä, alla dom hade nog gärna haft ett tjyvlös eller två för att slippa det, med facit på hand så att säga. Själv har jag mina bindningar högt, fast inte löjligt högt. Men jag åker enormt mycket, ca 100 dagar om året. Mvh [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Bindningar inställning
Tillbaka
Topp