Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Bindningar: Slalom/Telemark på samma skida
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Dunder" data-source="post: 274249" data-attributes="member: 27243"><p>Jag köpte ett par gamla madtrix skidor (de som hade vändbarbindning, tack vare en roterbar platta som bindingen satt på.) </p><p>Tanken är att de ska vara mina hopp- och leksskidor. </p><p></p><p>Konstruktionen på plattan är ganska simpel och man skulle lätt kunna bygga om dem så att det går att ha flera plattor med olika bindningar på. </p><p></p><p>Jag plockade isär plattsystemet och tog bort lite grejjer som inte behövdes och var nära på att skaffa en till platta men bestämde mig för att vänta med tillverkningen tills jag provat att åka på skidorna med telisbindningar monterade.</p><p></p><p>Sagt och gjort, jag spenderade två veckor i Åre och </p><p>tycker att något känns galet. Vet inte riktigt vad men jag tror att det kan bero på att jag kommer så högt upp från skidan. </p><p>bindningarna är ju redan ganska höga och sen kommer det ju 12 mm platta till... </p><p></p><p>HitMe verkar ha en bra lösning om man vill bygga själv, annars fick jag samma rekomendation ang. Völk och deras räls när jag var inne på Alpint och frågade runt lite.</p><p></p><p>Tror Dr telemark (ganska osäker på vem det var) skrev något om att han byggde något utbytbart system mha en skärbräda som han kapade till och kunde då ha fler hål utan att skada skidan. kan ju vara en bra idé.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Dunder, post: 274249, member: 27243"] Jag köpte ett par gamla madtrix skidor (de som hade vändbarbindning, tack vare en roterbar platta som bindingen satt på.) Tanken är att de ska vara mina hopp- och leksskidor. Konstruktionen på plattan är ganska simpel och man skulle lätt kunna bygga om dem så att det går att ha flera plattor med olika bindningar på. Jag plockade isär plattsystemet och tog bort lite grejjer som inte behövdes och var nära på att skaffa en till platta men bestämde mig för att vänta med tillverkningen tills jag provat att åka på skidorna med telisbindningar monterade. Sagt och gjort, jag spenderade två veckor i Åre och tycker att något känns galet. Vet inte riktigt vad men jag tror att det kan bero på att jag kommer så högt upp från skidan. bindningarna är ju redan ganska höga och sen kommer det ju 12 mm platta till... HitMe verkar ha en bra lösning om man vill bygga själv, annars fick jag samma rekomendation ang. Völk och deras räls när jag var inne på Alpint och frågade runt lite. Tror Dr telemark (ganska osäker på vem det var) skrev något om att han byggde något utbytbart system mha en skärbräda som han kapade till och kunde då ha fler hål utan att skada skidan. kan ju vara en bra idé. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Bindningar: Slalom/Telemark på samma skida
Tillbaka
Topp