Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Bindningar till 8årig tjej?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 497181" data-attributes="member: 13863"><p>Mina tre barn har alla kört utför sedan 4 års åldern (på längdskidorna från 2 år). På deras skidor har suttit bindningar av skiftande kvalitet men jag har faktiskt aldrig upplevt några problem i själva skidåkningen. </p><p></p><p>Problemet med enkla/billiga bindningar är annars att de inte håller fast skon ordentligt och löser ut vid för lätt belastning eller helt enkelt går sönder. Men som sagt var, vi har inte upplevt några sådana problem. Men ... mina barn har iofs. inte railat och hoppat och landat baklänges vilket ställer högre krav på bindningen.</p><p></p><p>Så, mitt svar är att det sannolikt fungerar med de flesta barn/ungdomsbindningar för en 8 åring. Men som alltid är det en god idé att undvika de allra billigaste varianterna!</p><p></p><p>/MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 497181, member: 13863"] Mina tre barn har alla kört utför sedan 4 års åldern (på längdskidorna från 2 år). På deras skidor har suttit bindningar av skiftande kvalitet men jag har faktiskt aldrig upplevt några problem i själva skidåkningen. Problemet med enkla/billiga bindningar är annars att de inte håller fast skon ordentligt och löser ut vid för lätt belastning eller helt enkelt går sönder. Men som sagt var, vi har inte upplevt några sådana problem. Men ... mina barn har iofs. inte railat och hoppat och landat baklänges vilket ställer högre krav på bindningen. Så, mitt svar är att det sannolikt fungerar med de flesta barn/ungdomsbindningar för en 8 åring. Men som alltid är det en god idé att undvika de allra billigaste varianterna! /MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Bindningar till 8årig tjej?
Tillbaka
Topp