Bindningar till en robust åkare

DrDanmark

Ny medlem
dilemma:

tænkte køpa ett par Mantra06/07, 177cm eller 185 cm... och vill inte køpa fel bindning!
jag, som så många andra har hittat till sportconrad varpå det børjat svida i plånboken:)
nu blir det tidig julklapp till mig sjælv.

det riktiga dilemmat: jag førsøker undgå att køpa fel bindning och med hænsyn till det som skrivits på freeride blir man lite tveksam till vem man ska lita på.
jag ær 180 cm, 93 kg och vill gærna rækna mig sjælv som duktig åkare... eller mina skidor får jobba hårt. långt ifrån jibbkille men friåkningsfan samt fan av en vælprepp pist.

på conrad finns ju flertalet bindningar, men om man bortser från Marker´s bindningar så blir det lite lamt. jag vill gærna ha något som inte utløser bara før att jag får adrenalinkick. jag tænkte lite på Rossignol Axial 2 140 Ti Pro wide brake06/07 men ær lite osæker på z-value.... problemet ær att jag inte kan hitta några racestock upp mot 20...vad gør man så...køper man axail och hoppas på det bæsta eller finns det någon klok åkare som vet bættre???

stort tack på førhand!

Du surfar in på www.ski-bilek.com och köper ett par Salomon S916, de håller och de fungerar för din vikt!

Jag förstår dig och det är rätt beslut att inte ta en 14-bidning...

ross axial 2 140 ti pro är en av dom absolut bästa "turist"-bindningarna. i den katagorin är den bildningen en bra bit över medel. jag har själv dessa på ett par skidor men jag litar inte till 100% på den. jag skulle rekommendera dig ross race-serie FKS eller markers comp 18. eftersom du åker mycket puder och ross bindningar är lite knepiga att få på i puder så är valet mycket enkelt. jag lägger min röst på MARKER COMP 18 (som enligt mig är en av dom bästa bindningarna som gjorts)

Snödjup

Tillbaka
Topp