Bindningar till Eviltwin/Gyrator

krilleee

Ny medlem
Hej, står för ett dilemma... Har 2 brädor och bara ett par bindningar. Brädorna jag sitter inne på är en Bataleon Evil twin 159 och en K2 Gyrator 168. Jag har ett par burton cartel bindningar sen ett par år tillbaka och funderar på om jag ska köpa ett par styvare bindningar till pudern/pisten eller ett par mhukare bindningar till parken. Jag har ett par K2 boots från förra säsongen, modellen heter Darko tror jag(spelar väl lite betydelse då olika bindningar passar olika bra beroende vilket märke det är).

Frågan är alltså vilken sorts bindning jag borde köpa och isf vilken modell. Hade varit bra om det var en k2 bindning då samma märke på boots/bindningar alltid passar bättre tillsammans.

MVH Kristofer

Har kollat lite på Salomon Relay pro att köra med i parken, nån som har några erfarenheter av den?
MVH Kristofer

hade ett par relay pro.
Är inte så nöjd, sjukt prisovärda, sitter dåligt på brädan och kvaliteten på de olika delarna är förvånansvärt låg med tanke på det höga priset, hyfsat sköna att åka med, men som sagt stört dålig kvalitet.

Om du ska köpa binds till din evil twin och vill ha k2 bindning så har k2 sweater bindningarna fått väldigt bra recensioner! k2 sweater är samma bindningar som k2 auto fast lite annorlunda padding i strapsen..Så hittar du inte sweater så kan ju auto vara ett bra val om du vill ha k2 :)

Om du e nöjd med dina cartel, så rekomenderar jag att du satsar på ett par till burton. Det är bra att ha samma märke på bindningar å så om man har olika set-ups så att inte känslan blir heeeelt olika och man måste köra in sig varje gång man byter.

Annars så har Ride prisvärda bindningar. Jag har ett par Delta MVMNT på min railbräda och de sitter skönt, är lätta och lagom mjuka.

någon som har koll på var jag kan få tag i k2:s bindningar? En internet butik i europa.
MVH Kristofer

Tillbaka
Topp