bindningar till gotama?

riber

Medlem
bindningar till gotama?
om nån orkar hjälpa mej vore jag tacksam, för jag kan inte ett skit om bindningar. jag har ett par gotama som
det har suttit en randonne bindning på innan. vad kostar det att borra om ett par skidor eller finns det andra
bindningar som har skruvarna på samma plats. vad kan man få för en max en tusenlapp och vad bör (din)
skalan gå till. jag väger 75 och åker ganska bra. har ni andra tips så är de bra.......

bindningar till gotama?
tja.

Marker bindningarna kommer tyvärr att gå på långt mer än 1000 spänn. Så mitt förslag är att du letar efter fjolårets bindningar för halva priset, typ VIST 412, (1000 kr). stoppers är inga problem att göra större, så spring inte och köp ett par x-wide...

bindningar till gotama?
För det första hitttar du säkerligen inte några "fasta" bindningar som har samma hålmönster som de tidigare monterade randoneebindningarna. Att lämna in och få bindningar monterade borde kunna landa på 2-300. Se till att butiken vet vad de gör, bara. Det finns gott om klåpare.

Sedan är mitt förslag att du leter på ett bar bättre begagnade bindningar. Det brukar gå att hitta. I princip funkar det mesta, men kanske får du byta till en fetare broms så kolla att bindningarna har demonterbar broms (att böja till en smal broms går, men är inte idealiskt och rätt bökigt).

När det gäller bindningsmodell så är det inte så noga. Salomon eller Marker är väl vanligast och båda dessa märken har jag själv bra erfarenhet med. Om du kör hårt komer du märka att skidor som dessa ställer högre krav på bindningarna. Det blir helt enkelt lättare tjuvutläsningar eftersom skidan är så pass "biffig". Därför skulle jag välja ett par bindningar som går (minst) till 14. Även om du kanske inte kommer sätta dem på mer än 10-11 så sitter en bindning som går till 14 bätre fast än en som går till 12 pga vissa fysikaliska fakta.

HitMe

Tillbaka
Topp