Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Bindningar till hendryx PH
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 612464" data-attributes="member: 12152"><p>S810 är en av de bästa 10-bindningarna på marknaden och konstruktionen är i princip identisk med S912 och S914 (utan Lab-tillägget). Det är inte på något sätt en kraftig bindning, men den gör det den ska utan krångel för dom som inte väger så mycket. Elasticiteten är mycket bra för att vara i det segmentet. Kör du aldrig på mer DIN är 8 och kanske 9 så är det inga problem. Vridstyvheten är en aspekt man bör beakta när bredden på skidorna ökar. Men även här är 810 inte tydligt sämre än vare sig 912 eller 914. Den är snarare helt ok tycker jag.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 612464, member: 12152"] S810 är en av de bästa 10-bindningarna på marknaden och konstruktionen är i princip identisk med S912 och S914 (utan Lab-tillägget). Det är inte på något sätt en kraftig bindning, men den gör det den ska utan krångel för dom som inte väger så mycket. Elasticiteten är mycket bra för att vara i det segmentet. Kör du aldrig på mer DIN är 8 och kanske 9 så är det inga problem. Vridstyvheten är en aspekt man bör beakta när bredden på skidorna ökar. Men även här är 810 inte tydligt sämre än vare sig 912 eller 914. Den är snarare helt ok tycker jag. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Bindningar till hendryx PH
Tillbaka
Topp