Bindningar till Soul Riders

Olichor

Medlem
Har ett par Nordica Soul Riders som behöver bindning! För mig som inte är jätte insatt i detta så är det ett stort mysterium vad jag ska välja för något.

Har ni några tips på vilka bindningar som kan passa ett par Soul Riders som kommer användas jämnt i samtliga terräng?:)

Det är väl mer en fråga om bindningen passar dig?

Hur mycket du väger och hur du åker spelar större roll än vad du har för skidor.

Jester och STH 16/14driver....detta beror på vad du menar med aggressivt?
Kör du stora hopp och drar svåra trick så att du riskerar att skada dig om dina bindningar löser ut vid en mindre lyckad landning?
Isf kan det vara värt att titta en en bindning med styvare fjäder än Griffon. Det är oftast lite mer metall i dem. och de håller lite bättre.
Griffon är bara plast (förutom skena och fjädrar).

Jag får en känsla av att du är relativt ny i sporten och att du kanske inte kommer köra svarta linjen i Åre dagligen? Isf kommer griffon/STH 14 driver hålla bra för dig. :)

Du är rätt på det haha... ;)

Har åkt en del, men första seriösa köpet av skidor samt bindningar kör park men är ingen värsting där.
Förlorar jag något på att köra på ex. Jestern nu, får känslan av att Griffon/STH 14 är någon form av mellan steg?

Olichor sa:
Du är rätt på det haha... ;)

Har åkt en del, men första seriösa köpet av skidor samt bindningar kör park men är ingen värsting där.
Förlorar jag något på att köra på ex. Jestern nu, får känslan av att Griffon/STH 14 är någon form av mellan steg?
Förlorar inget...förutom pengar då jester är dyrare än griffon.

Tillbaka
Topp