Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Bindningar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="BlackHawaii" data-source="post: 58293" data-attributes="member: 29404"><p>Köpt de kraftigare bindningarna !! </p><p>Klenare grejor går bara sönder och krånglar. Har själv ett par Atomic 1018 och väger cirka 85kg. </p><p>Kan någon insatt förklara DIN-skalan för mig, vad baserar den sig på och hur mycket kraft/vikt krävs för att en bindning ska lösa ut. </p><p>Ställer själv bindningen på ca 13, det fungerar utmärkt, tjyvlöser aldrig men släpper vid en regäl krach. </p><p>Finns det nån tumregel för hur hårt man ska dra bindningarna? </p><p>Nybörjare strax under kroppsvikten dividerat med tio, tjyvlöser det, skruva hårdare eller?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="BlackHawaii, post: 58293, member: 29404"] Köpt de kraftigare bindningarna !! Klenare grejor går bara sönder och krånglar. Har själv ett par Atomic 1018 och väger cirka 85kg. Kan någon insatt förklara DIN-skalan för mig, vad baserar den sig på och hur mycket kraft/vikt krävs för att en bindning ska lösa ut. Ställer själv bindningen på ca 13, det fungerar utmärkt, tjyvlöser aldrig men släpper vid en regäl krach. Finns det nån tumregel för hur hårt man ska dra bindningarna? Nybörjare strax under kroppsvikten dividerat med tio, tjyvlöser det, skruva hårdare eller? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Bindningar
Tillbaka
Topp