Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Bindningar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Leder" data-source="post: 58294" data-attributes="member: 13256"><p>Hur hårt man ställer bindningen är ju väldigt personligt. Det hänger lika mycket på åkstil och typ av åkning så som på åkarens vikt. Det är ju dock alltid bättre att börja ställa bindningen ganska så lågt och öka om det tjuvsläpper. Jag väger 68 kg och har bindningarna på 9-11 beroende på åkning. Ställer också alltid den bakre bindningen högre/hårdare än den främre för att undvika hälsläpp, jag upplever vridningen som den största skaderisken.</p><p></p><p>Om bindningen går från DIN 6-14 har jag märkt att de löser ut extremt lätt om de står ställda på 6, dvs så lågt som möjligt (har provat i vetenskapligt syfte). Där av är det inte att rekommendera en bindning som är för kraftig. Så jag tror att 912 kommer att räcka, själv har jag både ett par 914 samt ett par 912 ti, ti är grymt lätt men 914 har ett mycket goare ”Smack” när man kliver i den och sånt räknas ju också ;-)</p><p></p><p>Leder</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Leder, post: 58294, member: 13256"] Hur hårt man ställer bindningen är ju väldigt personligt. Det hänger lika mycket på åkstil och typ av åkning så som på åkarens vikt. Det är ju dock alltid bättre att börja ställa bindningen ganska så lågt och öka om det tjuvsläpper. Jag väger 68 kg och har bindningarna på 9-11 beroende på åkning. Ställer också alltid den bakre bindningen högre/hårdare än den främre för att undvika hälsläpp, jag upplever vridningen som den största skaderisken. Om bindningen går från DIN 6-14 har jag märkt att de löser ut extremt lätt om de står ställda på 6, dvs så lågt som möjligt (har provat i vetenskapligt syfte). Där av är det inte att rekommendera en bindning som är för kraftig. Så jag tror att 912 kommer att räcka, själv har jag både ett par 914 samt ett par 912 ti, ti är grymt lätt men 914 har ett mycket goare ”Smack” när man kliver i den och sånt räknas ju också ;-) Leder [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Bindningar
Tillbaka
Topp