Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Bindningar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="TheDanne" data-source="post: 58296" data-attributes="member: 29118"><p>Tjena!</p><p>912 kommer att räcka långt för dig. Det enda som skiljer dem åt är fjädrarna.. 914 har lite hårdare, medans 912:ans är lite klenare. Märkligt att folk kan känna skillnad mellan Ti och den vanliga modellen. Det enda som skiljer dem åt är en kompenent i bakdelen på Ti modellen som är 9gram lättare. Dvs. hela 18 gram per par...!! Om man tycker att skidan är för tung med "vanliga" bindningen på beror det nog på nått annat...</p><p>DIN- skalan ställs in efter ditt sulmått, din vikt samt din åkskicklighet. Det finns inga generella formler som funkar...sorry.. Alla skidverkstäder har dessa tabeller, bara och gå in och fråga vad som passar dig bäst. Vill du dock att bindningen sällan ska lösa ut så drar du skruvarna i botten och sedan lite tillbaka. Att belasta en fjäder helt gör att den bara blir mer känslig för slag och löser därmed ut lättare...</p><p>Glöm inte att ställa in vingvinkel och höjd på din salomonbindning (S-serien).</p><p></p><p>Summa: Köp "vanliga" 912, funkar klockrent för dig.</p><p></p><p>Lycka till!</p><p>// Danne</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="TheDanne, post: 58296, member: 29118"] Tjena! 912 kommer att räcka långt för dig. Det enda som skiljer dem åt är fjädrarna.. 914 har lite hårdare, medans 912:ans är lite klenare. Märkligt att folk kan känna skillnad mellan Ti och den vanliga modellen. Det enda som skiljer dem åt är en kompenent i bakdelen på Ti modellen som är 9gram lättare. Dvs. hela 18 gram per par...!! Om man tycker att skidan är för tung med "vanliga" bindningen på beror det nog på nått annat... DIN- skalan ställs in efter ditt sulmått, din vikt samt din åkskicklighet. Det finns inga generella formler som funkar...sorry.. Alla skidverkstäder har dessa tabeller, bara och gå in och fråga vad som passar dig bäst. Vill du dock att bindningen sällan ska lösa ut så drar du skruvarna i botten och sedan lite tillbaka. Att belasta en fjäder helt gör att den bara blir mer känslig för slag och löser därmed ut lättare... Glöm inte att ställa in vingvinkel och höjd på din salomonbindning (S-serien). Summa: Köp "vanliga" 912, funkar klockrent för dig. Lycka till! // Danne [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Bindningar
Tillbaka
Topp