Bindningar

freeride_nu

Aktiv medlem
Bindningar
Hallå!
Jag funderar på att köpa ett par Extrem Freek. Nu är det ju så att man måste ju ha ett par bindningar oxå...det underlättar åkningen lite.
Så jag undrar om ni har några tips på bindningar som inte är allt för dyra. Det är ju inte så att pengarna väller ur fickorna direkt.

Bindningar
Hej!

Själv gillar jag mycket Looks bindningar, och kör på deras P 9 (DIN 6-14). Det är iofs en top-of-the-line produkt, men deras TX serie är också prisvärd. De har också en enklare RX serie, men den riktar sig främst mot nybörjare till medelgoda åkare.

Samtliga bindningar kan fås med utmärkta plattor, varav Pivot modellernas är dämpade.

Samtliga bindningars tådel är smal, vilket gör att du inte riskerar att slå i snön.

Jag rekomenderar ändå den dyrare Pivot serien, då både fasthållning och säkerhet är på topp. När du ändå köper en dyr skida så bör du väl inte snåla på bindningen!?

Mvh,
Henke

Bindningar
Skaffa dej ett par Marker av någon modell. Typ MRR eller M9.2 eller nått. Det beror ju lite på vilken pris klass och prestanda du är ute efter.
Desutom ser Look bindningen ut som stryk!

Bindningar
Orkade tydligen inte läsa hela texten! Vill du ha en värsting får du nog se dig om efter ett par beggade!
Men det finns ju billigare alternativ....

Bindningar
vad som helst fungerar skitbra, bara det finns passande din skala
sjalv kör jag helst på salomons spheric, vilken som helstav dom, för det gör vääääldigt ont att vrida knäna för många varv.
tips!! köp hjälm & daniese ryggplatta
haj haj

Tillbaka
Topp