Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
bindningar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nojlas" data-source="post: 100230" data-attributes="member: 32948"><p>Robert Olssons gamla "till botten och ett halvt varv tillbaka" är nog mest för dem som vill slita av sina ledband eller har utslitna/felinställda bindningar. Robban kanske behöver det men meningen med bindningar är att de SKA lösa ut. Normalt sett så kör man på sin egen vikt dividerat med 10, alltså väger du 70kg så ska du välja en sjua. Sen skruvar man ner 1-2 snäpp om man är nybörjare. </p><p></p><p>Om bindningarna löser ut för lätt nu så prova med att sätta upp dem ett "snäpp". Finns nog inga exakta mallar om vad man ska ställa bindningen på, så skruva med sunt förnuft och testa dig fram till vad som är bäst för dig. </p><p></p><p>Om du ändå tänker skruva dina s912 riktigt hårt så bör du nog byta till s914 som har kraftigare fjäder och klarar av den påfrestningen bättre.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nojlas, post: 100230, member: 32948"] Robert Olssons gamla "till botten och ett halvt varv tillbaka" är nog mest för dem som vill slita av sina ledband eller har utslitna/felinställda bindningar. Robban kanske behöver det men meningen med bindningar är att de SKA lösa ut. Normalt sett så kör man på sin egen vikt dividerat med 10, alltså väger du 70kg så ska du välja en sjua. Sen skruvar man ner 1-2 snäpp om man är nybörjare. Om bindningarna löser ut för lätt nu så prova med att sätta upp dem ett "snäpp". Finns nog inga exakta mallar om vad man ska ställa bindningen på, så skruva med sunt förnuft och testa dig fram till vad som är bäst för dig. Om du ändå tänker skruva dina s912 riktigt hårt så bör du nog byta till s914 som har kraftigare fjäder och klarar av den påfrestningen bättre. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
bindningar
Tillbaka
Topp