Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Bindningar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MedlemJapaner" data-source="post: 153179" data-attributes="member: 46389"><p>Jag kör på scott p2 med bindningen 3cm bakom miten, för mej funkar det hur bra som helst att raila och hoppa och sånt, det känns som om dom e mitmonterade i luften. När man kör puder med som så får man luta sej lite mer bakåt, man komemr svårare ur svängen när man gör långa svängar, därimot e d lättare att komma både in och ur svängen när man kör skogsåkning o måste svänga fort som fan hela tiden.Men om det ska bli lättare så måste man "utveckla" en viss teknik, man måste kasta skidorna uppåt ovrida nosaran åt d hållet man ska svänga o ha tailarna kvar på samma ställ, kan vara lite vårt i början men när man kommern på de e d hur gött som helst.</p><p>Pisten då: dom är ju inga slalomskidor direkt och det mäsker man, man måste ha bra tryck med hälen (men inte ligga på sladd) för att kunna komma ur svängarna stabilt och snyggt. Det är mycket lättare att köra fort än långsamt med dom, då är det mer krafter och du komemr lättare ur svängen o in i nästa.</p><p></p><p>Slutsats: Det är ultimat att ha mittmonterat om du ska hoppa o snurra o raila och sånt.Ju mer du kör utanför parken desto mer ska du bakmontera, så enkelt e d.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MedlemJapaner, post: 153179, member: 46389"] Jag kör på scott p2 med bindningen 3cm bakom miten, för mej funkar det hur bra som helst att raila och hoppa och sånt, det känns som om dom e mitmonterade i luften. När man kör puder med som så får man luta sej lite mer bakåt, man komemr svårare ur svängen när man gör långa svängar, därimot e d lättare att komma både in och ur svängen när man kör skogsåkning o måste svänga fort som fan hela tiden.Men om det ska bli lättare så måste man "utveckla" en viss teknik, man måste kasta skidorna uppåt ovrida nosaran åt d hållet man ska svänga o ha tailarna kvar på samma ställ, kan vara lite vårt i början men när man kommern på de e d hur gött som helst. Pisten då: dom är ju inga slalomskidor direkt och det mäsker man, man måste ha bra tryck med hälen (men inte ligga på sladd) för att kunna komma ur svängarna stabilt och snyggt. Det är mycket lättare att köra fort än långsamt med dom, då är det mer krafter och du komemr lättare ur svängen o in i nästa. Slutsats: Det är ultimat att ha mittmonterat om du ska hoppa o snurra o raila och sånt.Ju mer du kör utanför parken desto mer ska du bakmontera, så enkelt e d. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Bindningar
Tillbaka
Topp