Bindningar

Sami_T

Ny medlem
Bindningar
Tjena.

Tänkte köpa bräda imorrn, o kom att tänka på vilka bindningar man ska välja, och vart ska man vända sig då? Joo, hit förstås, gamla härliga freeride. =)

SÅ, till saken.. vilket är bäst att välja, Step-in, Vanliga straps eller FLOW ?
Det är många som har rekomenderat FLOW-bindningen.

Vad tycker ni?

/Sami

Bindningar
jag tror flow är jävligt bra allround men själv kör jag i gamla hederliga straps funkar prima och det har det alltid gjort. Step-in e fan så dyrt och överskattat med tror jag !!!

Bindningar
Det mest positiva med step-in är att du slipper hålla på och fippla med "strapsen".

Det mest positiva med flowen är att de "suger" runt hela foten, passformen blir "total".

Det mest positiva med strapsen är att de är generellt sett billigare.

Det har kommit en del stepin som sägs vara mycket stabila.
Men å andra sidan funkar de 2 övriga alternativen lika bra, kanske lite bättre när det gäller självkänslan i åkningen, man känner att man kan lita på grejerna när man är s k fastsurrad!!

Köper du ett par Burton straps så har du inte gjort ett dumt köp!!!
Vågar du; tjacka ett par step in, satsa på ett par dyrare, typ Burton.

Mvh 172.

Bindningar
Har en kompis som kör på step-in och han är inte alls så nöjd, snö packas på i bindningarna och blir stenhårt vilket gör att det ibland blir näst intill omöjligt att trycka fast foten. Han överväger nu starkt att köpa en vanlig straps-bindning.

Bindningar
Aja, tack för tipsen, det blev en K2 Bräda med Flow bindningar, hoppas jag blir nöjd. =)
Ska testa köras nu i helgen o i mellandagarna, åker upp till Finland o firar jul, o så finns det några backar där som man kan flyga ner för. =)

Goo jul!

Tillbaka
Topp